4 سیستم امنیتی منزل هوشمند: دیگر نگران سارقان نباشید!

سیستم امنیتی هوشمند منزل
دسته : ترفند های امنیتی هوشمندسازی
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

دور از ذهن نیست که همه می‌خواهند خانه و خانواده خود را در امنیت نگه دارند. اما برای تحقق بخشیدن به این ذهنیت نیازمند شناخت روش‌های امنیتی یک ساختمان خواهید بود. اگر آمادگی و شناخت کامل در مورد سیستم های مختلف، ویژگی ها و فناوری آن نداشته باشید، انتخاب یک سیستم امنیتی منزل می‌تواند کمی پیچیده باشد.

در این مقاله برای سرعت بخشیدن به انتخاب شما از آنچه امروزه در بازار موجود است، و اینکه چه عواملی را باید در هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب مناسب‌ترین سیستم امنیتی خانه توجه کنید، خواهیم پرداخت.

سیستم های امنیتی و حفاظتی چیست؟

سیستم‌های حفاظتی که به عنوان سیستم‌های امنیتی نیز آن‌ها را می‌شناسید، در ابتدایی‌ترین سطح به مجموعه‌ای از تجهیزات و سنسورها گفته می‌شود، که در صورت نقض آن سیستم زنگ خطر به صدا در خواهد آمد. استفاده از این سیستم برای کاهش دادن به جرم و خسارات در مراکز تجاری، اداری و مسکونی یک امر اساسی و بدیهی محسوب می‌شود.

در سیستم امنیتی هوشمند منزل یک صفحه کنترل مرکزی یا هاب وجود دارد، که تجهیزات دیگر از طریق وای فای با آن در ارتباط هستند، که در صورت فعال بودن آن در صورت بوجود آمدن خرابکاری یا تلاش برای ورود آلارم فعال خواهد شد، حتی در برخی از سیستم‌ها به نزدیک‌ترین مرکز پلیس اطلاع خواهد داد.

مانند بسیاری از محصولات، سیستم امنیتی هوشمند منزل نیز دارای انواع متنوعی می‌باشند، که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوربین مداربسته، سنسورهای درب و پنجره، قفل دیجیتال درب منزل و … اشاره نمود. در واقع هر چیزی که سطح حفاظت بیشتری را برای ساختمان فراهم نماید را می‌توان جزوی از سیستم‌های حفاظتی دانست. در ادامه به معرفی کامل این محصولات خواهیم پرداخت.

سنسورهای ورودی

عملکرد اصلی: سنسورهای ورودی(سنسور درب و پنجره) همانطور که از نام آن پیداست، بر روی درب‌ها و پنجره‌های ورودی ساختمان وصل خواهد شد. این سنسورها در واقع ستون فقرات یک سیستم امنیتی خانگی به حساب می‌آید. در صورت فعال بودن، با باز شدن درب یا پنجره یا هر گونه تلاش برای باز نمودن آن‌ها زنگ هشدار به صدا در خواهد آمد، که مانع مجرمان شده و مالک خانه را از تلاش برای ورود مطلع خواهد کرد.

نحوه عملکرد: سنسورهای ورودی از فناوری میدان مغناطیسی استفاده می کنند، که با باز شدن درب یا پنجره، این میدان مغناطیسی دچار اختلال شده در نتیجه به سیستم مرکزی سیگنالی ارسال خواهد کرد، تا آزیر به صدا درآید.

ویژگی‌های کلیدی و فنی: استفاده از این سنسورها بسیار راحت می‌باشد، و در برخی از آن‌ها می‌توان ارتباط با تلفن همراه را فعال نمود، تا در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکلی هشداری به تلفن همراه ارسال شود.

قفل درب هوشمند

عملکرد اصلی: با استفاده از قفل هوشمند دسترسی به داخل خانه فقط برای افرادی که هویت آن‌ها در پایگاه داده قفل ثبت شده است، امکان‌پذیر است. همچنین امکان کنترل رفت و آمد و باز و بسته نمودن درب از راه دور توسط تلفن همراه برای شخص فراهم خواهد. در اغلب این قفل‌ها سیستم‌های ضد شوک، ضد حریق و ضد سرقت تعبیه شده تا از ورود افراد متجاوز به داخل ساختمان جلوگیری نماید.

نحوه عملکرد: قفل الکترونیکی با ایجاد نمودن یک جریان الکتریکی و تایید نمودن هویت شخص از پایگاه داده اطلاعاتی قفل، قفل درب را باز می‌نماید. استفاده از این قفل‌ها نیازمند سیم کشی نخواهد بود، و انرژی مربوطه تنها از طریق باطری‌های موجود تامین می‌شود، در صورت اتمام باطری نیز هشداری برای تعویض آن نمایان خواهد شد.

ویژگی‌های کلیدی و فنی: انواع متنوعی از قفل دیجیتالی همچون قفل درب اثر انگشتی، قفل رمزدار درب منزل، قفل الکترونیکی کارتی و … در بازار موجود است، که دسترسی ایمن به منزل را برای افراد مهیا می‌کند. در بیشتر قفل‌های موجود در بازار می‌توان از روش‌های متععدی از دسترسی به قفل درب استفاده نمود، در نتیجه این قفل‌ها را برای تمامی افراد مناسب نموده است.

حسگرهای حرکت

عملکرد اصلی: در این نوع سنسور نیز در صورت وجود هرگونه حرکتی در خانه هشدار به صدا در خواهد آمد. این حسگرها در کنار سنسورهای ورود می‌توانند تکمیل کننده سیستم امنیتی منزل برای امنیت بیشتر باشند.

نحوه عملکرد: در این حسگرها یک دستگاه نوری(لیزر نامرئی) وجود دارد، که در صورت اختلال در تابش لیزر زنگ خطر به صدا در خواهد آمد. برخی از این دستگاه‌ها از سیستم مادون قرمز نیز استفاده می‌کنند، که با گرمای بدن این حسگرها فعال خواهند شد و صاحب ملک را از وجود فردی داخل خانه مطلع خواهند کرد.

ویژگی‌های کلیدی و فنی: استفاده از پیشرفته ترین سیستم‌های امنیتی این امکان را برای شما فراهم خواهد نمود، تا تفاوت حرکت انسان و حیوانات خانگی را درک کرده و هشدار اشتباهی برای شما فعال نکند. همچنین در برخی دیگر فناوری تشخیص چهره وجود دارد، که با احساس وجود فردی در خانه نور افکن روشن خواهد شد و تصویر شخص را ثبت خواهد نمود.

دوربین‌های امنیتی

عملکرد اصلی: دوربین‌های امنیتی در قسمت‌های مختلف یک خانه، خارج و داخل خلنه، نصب می‌شوند. معمولا این دوربین‌های نظارتی به طور مداوم از محیط فیلم ضبط کرده و در دیتای خود نگه داری‌ می‌کنند، اما اگر کسی در داخل خانه باشد و سیستم مرکزی از طریق سنسورهای موجود در داخل خانه متوجه حضور شخصی شود، از طریق تلفن همراه صاحب ملک را خبر کرده و فیلم خانه را برای آن نمایش خواهد داد.

نحوه عملکرد: دوربین نصب شده در محیز امکان حرکت داشته و منطقه‌ای از خانه را تحت حمایت خود قرار می‌دهد. با استفاده از دوربین‌های امنیتی از داخل و خارج از خانه بطور مداوم فیلمبرداری خواهد شد و در صورت بوجود آمدن هر مشکلی می‌توان به آن مراجعه نمود.

بهترین سیستم امنیتی منزل

استفاده از بهترین سیستم امنیتی منزل امکان کنترل از راه دور را برای شما فراهم خواهد نمود، تمام اجزای امنیتی داخل و خارج از خانه با اتصال به سیستم مرکزی و ادغام آن با سیستم‌های صوتی همچون آمازون یا الکسا اکوسیستم هوشمندی را فراهم خواهد نمود. صاحبان ملک تنها با صحبت کردن با این دستیارهای صوتی امنیت خانه را از طریق تلفن همراه خود فراهم خواهند کرد.

هزینه سیستم های امنیتی خانگی چقدر است؟

در حالی که یافتن یک سیستم امنیتی مناسب خانه با توجه به نیازهای شما باید تمرکز اصلی شما باشد ، هزینه آن احتمالاً مورد توجه قرار خواهد گرفت. هنگام ارزیابی هزینه ها، علاوه بر پرداخت هزینه برای سیستم امنیتی آپارتمان مورد نظر به هزینه‌های نصب و راه‌اندازی آن توجه داشته باشید. علاوه بر این برخی از سیستم‌های حفاظتی در کنار یکدیگر عملکرد مناسب‌تری خواهند داشت، بنابراین قبل از انتخاب با مشاوران ارائه دهنده سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند صحبت نمایید.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته