افزایش امنیت کمدهای بایگانی با قفل دیجیتال

افزایش امنیت کمدهای بایگانی با قفل دیجیتال
دسته : ترفند های امنیتی
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مهمترین بخش هر سازمان واحد بایگانی اسناد و مدارک است. در حال حاضر با وجود عوامل محیطی (رطوبت و دما)، آتش‌سوزی و سرقت تامین امنیت بایگانی اسناد یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. از طریق هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری می‌توانیم اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم را در جهت بهبود شرایط و نگهداری اسناد انجام دهیم.

استفاده از قفل دیجیتال گزینه‌ای ممتاز در راستای افزایش امنیت کمد های بایگانی محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی قفل هوشمند کمدی و مزایای آن در رابطه با ایمن‌سازی کمدهای بایگانی خواهیم پرداخت. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

قفل کمد الکترونیکی چیست؟

امروزه بیشتر افراد به دنبال خرید بهترین سیستم حفاظتی برای محیط‌های تجاری و مسکونی خود هستند. قفل کمد الکترونیکی به یکی از قفل‌های دیجیتال گفته می‌شود که بر‌روی کمد وسایل افراد قرار می‌گیرد. این نوع قفل یک جایگزین مناسب برای قفل‌های سنتی و مکانیکی است؛ که تمام نگرانی و مشکلات قفل‌های مکانیکی را برطرف کرده است. همچنین قفل کمدی به منظور حفظ امنیت در مکان‌های پر رفت‌و‌آمد و شلوغ استفاده می‌شود.

قفل کمد الکترونیکی چیست

روش بازگشایی قفل الکترونیکی کمدی معمولاً به‌صورت کارت یا دستبند است. البته از روش‌های دیگری همچون رمز یا پین‌کد و اثر انگشت نیز پشتیبانی می‌کند. این قفل الکترونیکی با بهره‌گیری از سیستم RFID یا شناسایی فرکانس رادیویی، با نزدیک کردن کارت یا دستبند به بدنه قفل در سریع‌ترین زمان ممکن باز می‌شود.

کاربرد قفل هوشمند کمدی در افزایش امنیت کمد

اگر بخواهیم به یکی از مهم‌ترین ملزومات حفاظت از اطلاعات محرمانه ادارات و شرکت‌های تجاری و همچنین مشتریان اشاره کنیم، قفل کمد الکترونیکی بهترین گزینه است.

قفل دیجیتال کمدی یک انتخاب ایده‌آل برای تامین امنیت است که به راحتی بر‌روی انواع کمد نصب می‌شود. ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و قابلیت‌های متناسب قفل کمدی در مکان‌های دارای ویژگی‌های متفاوت باعث شده تا این قفل را در باشگاه‌های ورزشی، استخر‌ها، هتل‌ها و… مشاهده کنیم. اما دلیل این همه استفاده از قفل الکترونیکی کمدی برای مکان‌های مختلف چیست؟

کاربرد قفل هوشمند کمدی در افزایش امنیت کمد

مزایا استفاده از قفل دیجیتال در کمدهای بایگانی

اسناد و مدارک مهم را نمی‌شود بدون رعایت و اصول استاندارد نگه‌داری کرد، وگرنه باید خیلی سریع با آن‌ها خداحافظی کنید. برای این که از دسترسی غیرمجاز و سرقت اسناد و مدارک جلوگیری کنید باید ایمنی کمدها را افزایش دهید. بهترین اقدام در راستای حفظ و نگهداری اسناد استفاده از قفل دیجیتال است. قفل‌های هوشمند دارای مزایا بسیاری هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

امکان باز کردن قفل بدون استفاده از کلید

اگر مداوم کلیدهای خود را گم می‌کنید، قفل دیجیتالی کمد با ارائه دسترسی‌های متنوع مشکل شما را برای همیشه برطرف کرده است. با این که قفل‌های مکانیکی دارای کلیدهای اختصاصی هستند اما متاسفانه سارقین به آسانی و با روش‌های گوناگون آن‌ها را باز می‌کنند.

هوشمند سازی مراکز تجاری

ساده‌ترین راه بازگشایی این قفل رمزی الکترونیکی، پین‌کد است.  همچنین اثر انگشت و کارت از دیگر روش‌های دسترسی این قفل کمدی هستند. این دسترسی‌ها علاوه‌بر عدم تماس فیزیکی، امنیت کمدها را در برابر سارقین افزایش می‌دهند.

بیشتر بدانید : هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری

مدیریت و کنترل ورود و خروج

با بهره‌گیری از قفل دیجیتال شما می‌توانید افرادی را که به فضا وارد و خارج می‌شوند ردیابی کنید. این ویژگی برای محیط‌های اداری جهت نظارت عملکرد کارکنان مناسب است. قفل‌های دیجیتال دارای حافظه هستند و اطلاعات افرادی که قفل کمد را باز می‌کنند ثبت می‌کند.

این قفل به شما این امکان را می‌دهد که با ایجاد رمز عبور موقت از مشکلاتی مانند تعویض کلید در زمان اخراج کارمندان جلوگیری کنید؛ و همچنین با ایجاد رمزهای متنوع به چند نفر از همکاران دسترسی کمد بایگانی را بدهید.

سخن پایانی

با توجه به توضیحات فوق دریافتیم در زمینه هوشمند‌سازی و افزایش امنیت کمد های بایگانی استفاده از قفل‌های دیجیتال بهترین روش است. با قفل‌های هوشمند کاربران می‌توانند از انعطاف‌پذیری، کارآیی، امنیت بیشتر و… برخوردار شوند.

دسترسی سریع و راحت به وسایل داخل کمد و روش‌های متنوع برای بازگشایی قفل از دیگر مزایا قفل کمد دیجیتال است. در واقع برای باز کردن این قفل‌ها دیگر نیازی به کلید نیست. قفل کمدی کاربر ویژه‌ای در باشگاه‌ها و هتل‌ها دارد و نبود آن یک ضعف بزرگ برای این مشاغل بشمار می‌رود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد؛ از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته