انواع دستگیره درب ورودی ساختمان و آپارتمان

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

دستگیره درب از جمله مواردیست که هر روزه بارها از آن استفاده می‌کنید، که با توجه به اینکه ورودی ساختمان شما می‌باشد پس شخصیت، ذوق، سلیقه و هویت ساکنین را بازگو می‌کند. از این رو انتخاب بهترین آن هم از نظر زیبایی و تطبیق آن با دکوراسیون داخلی و هم از نظر سطح امنیت و آسایشی که برای آپارتمان ایجاد می‌نماید، بسیار حائز اهمیت است. دستگیره درب آپارتمان از نظر مدل و رنگ از تنوع بسیاری برخوردار است، وجود تنوع موجود در محصولات، حق انتخاب بهترین گزینه با توجه به بودجه هر مشتری را بسیار آسان نموده است.

تفاوت انواع دستگیره در ورودی در بازار، از نظر جنس و شکل ظاهری آن می‌باشد، که اغلب از جنس برنج، نقره، کروم و دیگر آلیاژهای آهن ساخته شده‌اند. امروزه علاوه بر وجود دستگیره آپارتمانی از جنس فلز، مدل‌های شیشه‌ای برای نصب بر روی انواع درب شیشه‌ای ساخته شده‌اند، که از دوام و استحکام بالایی برخوردارند. علاوه بر تفاوت‌های موجود در انواع دستگیره درب ورودی از نظر جنس، در حال حاضر انواع دستگیره درب دیجیتال نیز در بازار موجود است، که علاوه بر زیبایی و مدرن بودن، امنیت و آسایش بیشتری را برای ساکنان ساختمان به وجود می‌آورد.

انواع دستگیره درب ورودی مدرن و کلاسیک

انتخاب مدل دستگیره درب ورودی ساختمان از بین انواع مدل‌های موجود در بازار بسیار دشوار است، با انتخاب نادرست یک دستگیره نه تنها باعث هدر رفتن هزینه خواهید شد، بلکه در صورت نداشتن ایمنی لازم با ضربه و شکسته شدن، حریم امن ساختمان قابل دسترس خواهد بود.

دستگیره در ورودی آپارتمان اهرمی

دستگیره اهرمی یکی از رایج‌ترین انواع دستگیره آپارتمانی موجود در بازار که در دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر موجود می‌باشد. نوع تک سیلندر قفل و دستگیره اهرمی قابل نصب بر روی درب‌های چوبی و فلزی می‌باشد، که باز کردن درب از خارج به وسیله کلید و از داخل تنها با یک دکمه امکان‌پذیر است. در نوع دو سیلندر دستگیره اهرمی آپارتمانی، باز کردن درب چه از داخل ساختمان چه از خارج به وسیله کلید امکان‌پذیر است، که معمولا این نوع در ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده می‌شود. دستگیره اهرمی از امنیت متوسطی برخوردار است، اما به دلیل قیمت مناسب‌تر آن مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.
دستگیره در ورودی آپارتمان اهرمی

دستگیره درب ضد سرقت دیجیتالی

سیستم ورودی الکترونیکی یکی از جدیدترین مدل‌های دستگیره درب ورودی می‌باشد، که دسترسی به داخل آپارتمان را بدون کلید برای افراد مهیا می‌سازد. این دستگیره‌ها امنیت و راحتی بیشتری برای ساختمان فراهم نموده‌اند و در انواع متنوع دستگیره درب اثر انگشتی، دستگیره کارتی، دستگیره رمزی درب و … در بازار موجود می‌باشند. سیستم‌های ضد سرقت، ضد حریق، ضد شوک و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع دستگیره‌ها می‌باشد، که از ورود افراد ناشناس به داخل منزل یا آپارتمان جلوگیری می‌نماید.

دستگیره ضد سرقت اثر انگشتی

فناوری امنیتی بیومتریک ترکیبی از تکنیک های سخت افزاری و نرم افزاری برای شناسایی افراد با اسکن اثر انگشت می‌باشد. در دستگیره اثر انگشتی درب ضد سرقت کاربر مجاز، انگشت خود را بر روی یک اسکنر سخت افزاری قرار می دهد، اثر انگشت اسکن و با دیتای موجود در دیتابیس قفل بررسی می‌شود، در صورت پیدا کردن تطابق به فرد اجازه دسترسی داده می‌شود و قفل درب باز می‌شود. معمولا قفل اثر انگشت در کسری از ثانیه اثر انگشت را شناسایی خواهد کرد و بدلیل وجود سیستم‌های پیشرفته تشخیص اثر انگشت هرگونه تلقب موجود برای ورود غیر مجاز را تشخیص خواهد داد.

دستگیره در ضد سرقت رمزی

صفحه کلید مجموعه ای از دکمه ها است که با تمام اعداد و چند علامت کامل می‌شود. در حالی که از زمان اختراع آن در دهه 1960، ظاهر صفحه کلید پیشرفت چشمگیری نداشته است، اما عملکرد آن به طور گسترده ای گسترش یافته است. دستگیره رمزدار تنها یک راه حل امن برای ایجاد امنیت در دفتر کار و منازل نیست، بلکه یک روش مناسب برای دسترسی است. دسترسی به این معنی است که یک پین می تواند بین تعداد بی نهایتی افراد تقسیم شود، صرف نظر از سطح اجازه، چنین سیستمی تا حد زیادی منوط به اعتماد کاربران به اطلاعات محرمانه است.

نظرات کاربران

محسن
7 . مرداد . 1400

با عرض سلام

میخواستم بدونم بهترین جنس دستگیره که دوام بالایی داشته باشه و امنیت بالایی برای درب ورودی داشته باشه کدوم هست؟؟
با تشکر

    سردبیر هوک
    29 . دی . 1400

    سلام

    وقت بخیر، دستگیره‌ها معمولا در جنس‌های آلیاژ روی، آلومینیوم، منیزیم و … در بازار موجود هستند. که هر کدام از آن‌ها با توجه به نوع دستگیره ویژگی‌هایی دارد که دوام بالایی را برای قفل درب به همراه دارد. از نظر امنیت دستگیره دیجیتالی از مزایای بیشتری برخوردار است که ورود را برای سارقان سخت می‌نماید.

    برای کسب راهنمایی بیشتر با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته