انواع تجهیزات خانه هوشمند را بهتر بشناسید!

انواع تجهیزات خانه هوشمند
دسته : هوشمندسازی
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، استفاده از وسایل هوشمند‌سازی ساختمان به یکی از پرطرفدارترین راهکارهای افزایش راحتی و امنیت تبدیل شده است. فرض کنید هنگامی که در یک شهر دیگر ساکن هستید تنها با چند کلیک ساده درب منزل را برای افراد باز کنید یا دمای محیط خانه را تنظیم کنید.

بهره‌گیری از تجهیزات خانگی هوشمند مزایا بسیاری را با خود به همراه دارد. با هوشمندسازی منازل شما قادر هستید چه به صورت حضوری و حتی از راه دور بر تمام اجزا و لوازم خانه تسلط و مدیریت داشته باشید. همچنین برای امنیت خانه هوشمند با نصب دستگیره هوشمند درب دیگر هیچ‌گونه نگرانی از قبیل گم کردن کلید یا سرقت نخواهید داشت.

اگر قصد هوشمندسازی ساختمان را دارید، این مقاله با بررسی انواع تجهیزات خانه هوشمند به شما در انتخاب بهتر کمک شایانی خواهد کرد. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

خانه هوشمند (Smart Home) چیست؟

خانه هوشمند ساختمانی مدرن است که همه اجزا و تجهیزات آن توسط یک سیستم مرکزی یکپارچه می‌شود. در واقع در خانه هوشمندسازی شده لوازم از طریق اینترنت اشیا با هم در ارتباط هستند و شما قادر هستند از طریق تلفن‌همراه بر عملکرد آن‌ها نظارت کنید.

با لوازم هوشمند ساختمان شما می‌توانید شرایط را طوری تنظیم کنید که کارها تا حد ممکن آسان شوند، و شما یک زندگی راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید!

خانه هوشمند (Smart Home) چیست

Smart Home بر اساس نوع ارتباط به دو روش، تجهیزات با  ارتباط بی‌سیم و سیمی راه‌اندازی می‌شود؛ که هر کدام از آن‌ها دارای مزایای خاص مربوط به خود هستند؛ که بسته به نوع منزل، بودجه و… یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با Smart Home، پیشنهاد می‌کنیم مطلب “خانه هوشمند چیست” را در وبلاگ هوک مطالعه کنید.

معرفی انواع تجهیزات هوشمندسازی ساختمان

وسایل هوشمند‌سازی ساختمان به شکل چشمگیری توسعه یافته‌اند و امروزه می‌توان تقریباً تمام اعضای خانه را هوشمند‌سازی کرد. بنابراین از این تجهیزات می‌توان در تمام بخش‌های مختلف منزل مانند آشپزخانه، اتاق‌ها، حیاط و… استفاده کرد. برای هوشمند‌سازی ساختمان امکانات و تجهیزات زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها وظایف منحصر‌به‌فرد و متنوعی را انجام می‌دهند. در ادامه به معرفی تجهیزات خانگی هوشمند خواهیم پرداخت.

سیستم روشنایی و نورپردازی هوشمند

روشنایی ‏و نورپردازی منزل تاثیر بسزایی بر روی کیفیت زندگی و ایجاد یک خانه شیک و مدرن دارد. با استفاده از سیستم روشنایی هوشمند دیگر نیازی به پریز‌های معمولی در قسمت‌های مختلف ساختمان نیست. این سیستم با اتصال به چراغ‌های هوشمند امکان روشن و خاموش کردن آن‌ها را از فاصله دور یا برنامه‌ریزی برای ساعت خاص را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سیستم روشنایی از تجهیزات خانه هوشمند

امنیتی بی‌نظیر با قفل دیجیتال

هنگامی که صحبت از هوشمند‌سازی می‌شود، قفل دیجیتال اولین و مناسب‌ترین گزینه‌ای است که هر فرد درباره آن تفکر می‌کند. قفل‌های هوشمند با برطرف کردن مشکلات و مسائل دستگیره و قفل‌های معمولی، محبو‌ب‌ترین تجهیزات خانه هوشمند بشمار می‌روند.

قفل‌های دیجیتال در جهت افزایش ایمنی در انواع گوناگونی تولید می‌شوند؛ قفل رمزی و همچنین دستگیره کارتی ارزشمندترین محصولات قفل دیجیتال هستند که با استفاده از آن‌ها آرامش، امنیت و راحتی دسترسی را تنها با یک قفل تجربه خواهید کرد.

قفل دیجیتال بهترین نوع تجهیزات خانه هوشمند است

قفل‌های هوشمند دیجیتال امکان نصب بر روی تمامی انواع درب‌ها را دارند و مجهز به سیستم امنیتی پیشرفته هستند. ارائه روش‌های بازگشایی متنوع، کاهش هزینه‌های اضافی و کارایی بسیار بالا باعث شده تا قفل‌های دیجیتال مورد استقبال بسیاری از افراد واقع شود.

از دیگر مزیت‌های قفل هوشمند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کنترل از راه دور توسط تلفن‌همراه
  • ایجاد فضایی لوکس و مدرن
  • مجهز به قفل خودکار و قفل کودک
  • دارای چشمی دیجیتال
  • قابلیت هشدار و ضد‌شوک

سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق یکی دیگر از لوازم و تجهیزات خانه هوشمند است؛ که به منظور افزایش امنیت و کاهش خطرات احتمالی حریق در خانه و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این سیستم هوشمند به راحتی قابل کنترل و مدیریت است؛ و از طریق صدا (آژیر) و یا ارسال پیامک وقوع حادثه را به صاحب منزل اطلاع‌رسانی می‌کند.

سیستم اعلام حریق یکی از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان

سیستم گرمایشی سرمایشی

این سیستم معمولا شامل لوازم گرمایشی، سرمایشی، تهویه مطبوع و تصفیه هوا است. با استفاده از سیستم‌های گرمایشی سرمایشی هوشمند در منازل، تنظیم دمای محیط و هم همچنین روشن و خاموش کردن لوازم سرمایشی گرمایشی به راحتی از راه دور توسط تلفن‌همراه و یا به صورت خودکار با برنامه‌ریزی قبلی امکان‌پذیر است.

سیستم‌های گرمایشی سرمایشی با توجه به امکانات هوشمندی که دارند به کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف انرژی کمک بزرگی می‌کنند. به طور حتم با تهیه این سیستم هوشمند از کیفیت هوای داخلی منزل خود لذت می‌ببرید.

سیستم هشدار هوشمند

سیستم‌ هشدار هوشمند در محیط‌های مختلف منزل قابل نصب هستند و حرکات غیر‌مجاز افراد را در کسری از ثانیه شناسایی کرده و به کاربران اطلاع می‌دهند. این سیستم از تجهیزات خانه هوشمند مانند هر سیستم هوشمند دیگری قابلیت کنترل از راه دور را دارد. سیستم هشدار‌ هوشمند منجر به کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث و در نتیجه افزایش امنیت می‌شود.

انواع سیستم هشدار

تفاوت خانه هوشمند با خانه معمولی

شاید با مطالعه این مطلب ذهن شما درگیر موضوع تفاوت خانه‌های هوشمند با خانه‌های معمولی یا غیر‌هوشمند شده باشد! در پاسخ به این مسئله همانطور که از ابتدا بیان کردیم، مهمترین تفاوت خانه هوشمند با خانه‌های معمولی در همین تجهیزات به کار رفته است. در خانه‌های هوشمند شما با توجه به نوع نیاز و سلیقه اقدام به تهیه و نصب لوازم می‌کنید. سپس با بکارگیری انواع پروتکل‌های خانه هوشمند منجر به فعالیت خودکار این تجهیزات می‌شوید و قادر هستید بر عملکرد آن‌ها نظارت کنید.

اما در منازل غیر‌هوشمند دیگر خبری از فعالیت اسمارت و راحتی در انجام کارها نیست. تامین امنیت منازل هوشمند با استفاده از قفل در سکوریت در قسمت‌هایی که از شیشه استفاده شده است و بهره‌گیری از سیستم‌های قابل کنترل مانند دما موجب کاهش هرگونه هزینه اضافی و صرفه‌جویی در انرژی می‌شود که این تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های هوشمندسازی ساختمان است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم پرطرفدارترین تجهیزات خانه هوشمند را برای شما عزیزان بیان کنیم. این تجهیزات هوشمندسازی ساختمان توسط اینترنت اشیا با منظور افزایش کیفیت زندگی و رفاه در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

اگر خواستار امنیتی فوق‌العاده برای منازل و ساختمان‌ خود هستید، قفل‌ دیجیتال بهترین تصمیم است. این قفل‌ها با ویژگی ضد‌سرقت و قابلیت کنترل از راه دور یکی پرکاربردترین تجهیزات هوشمند بشمار می‌رود.

در ادامه به تفاوت و مزایا بهره‌برداری از وسایل هوشمند‌سازی ساختمان پرداخیتم تا شما با آگاهی و شناختی کامل اقدام تهیه لوازم کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ همچنین از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم.

 

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته