قفل الکترونیکی هوشمند اتاق خواب، تضمین حفظ حریم شخصی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

معمولا امنیت درب اتاق خواب در هیچ ساختمان مسکونی الویت صاحبان خانه محسوب نمی‌شود. اما با ارتقا قفل درب اتاق خواب تفات بزرگی در حریم خصوص خانواده‌ها ایجاد خواهد شد که باعث می‌شود امنیت و حفاظت بیشتری را درخانه احساس کنید.

مطمئنا با وجود قفل‌های قدیمی و کلیدخور بر روی درب اتاق هیچ گاه این آسایش خاطر برای افراد ایجاد نخواهد شد. اما چگونه می‌توان بهترین قفل درب اتاق خواب را شناسایی کرد و برای خرید اقدام نمود؟

داشتن اطلاعات در زمینه برخی از قفل‌ها می‌توان راهنمای خوبی در هنگام انتخاب قفل درب اتاق برای مخاطبان باشد. قفل هوشمند یکی از بهترین قفل‌های موجود در بازار می‌باشد که مشتریان زیادی از این محصولات برای درب ورودی آپارتمان یا ساختمان استفاده می‌کنند. قفل و دستگیره دیجیتال قابل نصب بر روی درب اتاق خواب نیز می‌باشند و با توجه به طراحی خاص آن‌ها برای جلوگیری از ورود افراد متجاوز به داخل خانه امنیت و آسایش بسیاری را برای صاحبان خانه فراهم خواهد نمود.

نکاتی در انتخاب قفل و دستگیره درب اتاق

مروری کلی بر جنبه‌های حیاتی در تعیین قفل درب اتاق خواب الزامی است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

نوع قفل : خریداران موظف‌اند قبل از هرگونه اقدام برای خرید قفل درب، تصمیم گیری کنند که چه نوع قفلی با توجه به شرایط آن‌ها بهتر است. این نوع تصمیم گیری به جنس درب، قفلی که بر روی درب وجود دارد و مواردی از این قبیل بستگی دارد.
رتبه امنیتی : هد قفلی دارای یک رتبه امنیتی می‌باشد که میزان امنیت و راحتی که برای افراد ایجاد می‌کند را به تصویر می‌کشد. این درجه‌بندی از 1 تا 3 می‌باشد که قفل‌های درجه 1 جزو امن‌ترین قفل‌ها شناخته شده است.
قابلیت‌های قفل : قفل هوشمند درب اتاق خواب امکان باز نمودن درب را با روش‌های متعدد برای صاحبان خانه فراهم می‌کند. که انتخاب هر قفل با توجه به شرایط و افرادی که در خانواده زندگی می‌کنند متفاوت است.

اتاق خواب، حریم شخصی در خانواده

اتاق خواب در هر خانه به عنوان مکانی برای آرامش و حریم شخصی هر فرد شناخته شده است. معمولا هر شخصی ورود افراد به اتاق خواب خود را به گونه‌ای سلب حریم شخصی می‌داند. از طرف دیگر اتاق خواب به عنوان مکانی برای نگه‌داری اشیا و وسایل گرانبها است پس توجه به امنیت آن امری بدیهی است. اما چگونه می‌توان امنیت اتاق خواب را افزایش داد؟

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ حریم شخصی افراد استفاده از قفل الکترونیکی هوشمند اتاق خواب می‌باشد که امکان دسترسی به درب اتاق را بدون کلید را برای اعضای خانواده فراهم. این قفل‌ها با انواع متنوعی که دارند متناسب با هر سلیقه و شرایطی است.

انواع قفل دیجیتال درب اتاق خواب

تمامی قفل‌های هوشمند درب اتاق خواب رویکرد و عملکرد یکسانی را در جهت امنیت و راحتی اعضا خانواده ارائه می‌دهند اما با این تفاوت که در مدل‌های مختلف قفل دیجیتالی این کار به روش‌های مختلف انجام می‌شود. در ادامه به معرفی انواع قفل هوشمند مناسب برای درب اتاق خواب خواهیم پرداخت.

سیلندر هوشمند، ارزانترین قفل‌های دیجیتال بازار جهان

یک از با صرفه‌ترین قفل‌های دیجیتال که معمولا بر روی درب‌های داخلی نصب می‌شود، سیلندر هوشمند می‌باشد. سیلندر هوشمند که در دسته انواع قفل دیجیتال ارزان قرار گرفته است، به راحتی به جای قفل‌های معمولی قابل نصب است که امنیتی برابری با مابقی قفل‌های دیجیتال را فراهم می‌کند. تنها تفاوت قفل که باعث ارزان بودن آن شده است، طراحی ساده و عملکرد ساده‌تر قفل دیجیتال سیلندری است.

قفل کارتی، دسترسی با امواج و فرکانس رادیویی (RFID)

استفاده از کارت‌های RFID و مغناطیسی در زندگی روزمره افزایش یافته است. قفل کمد یکی از رایج‌ترین قفل‌ها می‌باشد که معمولا برای دسترسی از کارت استفاده می‌کند. اما برخی از قفل‌های دیجیتال موجود در بازار تاییدیه و باز نمودن از طریق کارت را برای افراد در کنار دیگر روش‌ها تعبیه کرده است. قفل کارتی درب آپارتمان قابل نصب بر روی انواع درب داخلی و اتاق خواب است اما به دلیلی قیمت نسبتا بالای آن بیشتر بر روی درب ورودی آپارتمان‌ها نصب می‌شود.

قفل اثر انگشتی، هر انگشت یک کلید

یکی از معروف‌ترین قفل‌های دیجیتال که در جهت افزایش ایمنی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد قفل اثر انگشتی است. راحتی استفاده و امکان اضافه نمودن 100 اثر انگشت باعث شده است که این قفل برای درب اتاق خواب نیز مناسب باشد. انگشت هر شخص دارای الگویی منحصر به فرد می‌باشد که می‌تواند هویت شخص را تایید نماید. در نتیجه باز شدن قفل اثر انگشتی درب تنها توسط هویت‌های شناخته شده توسط دستگاه امکان‌پذیر است.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته