قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی؟ + (بررسی نقاط قوت و ویژگی‌ها)

قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی
دسته : دانستنی‌ها و راهنمای خرید قفل
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی و انتخاب بین آنها یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد در هنگام خرید این قفل‌ها است. قفل‌های هوشمند در چند سال گذشته توانسته‌اند جایگاه خوبی را در بازار به خود اختصاص دهند و طرف‌داران زیادی را به دست بیاورند. همه ساله برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور وارد عرصه تولید قفل‌های هوشمند می‌شوند و با بهره‌بردن از تکنولوژی‌های روز دنیا، محصولات جذابی را خلق می‌کنند.

تنوع طراحی، قابلیت‌های مختلف، کیفیت و تکنولوژی به‌کاررفته در این قفل‌ها مواردی هستند که انتخاب و خرید را برای افراد دشوار می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی قفل‌های دیجیتال و ویژگی‌های آنها بپردازیم و شما را در انتخاب قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی راهنمایی کنیم.

قفل دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اگر به‌تازگی با قفل‌های هوشمند آشنا شده باشید، احتمالاً هنوز اطلاعات زیادی راجع به عملکرد این قفل‌ها ندارید و ممکن است بارها سؤال قفل دیجیتال چیست از ذهن شما عبور کند. قفل‌های دیجیتالی نسل جدید و نسخه بروز قفل‌های قدیمی هستند. قفل دیجیتال (قفل الکترونیکی) به‌صورت الکترونیکی کار می‌کند و راحتی، امنیت و آسایش بیشتری را برای ساختمان به همراه خواهد داشت. قفل دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده است که به‌جای استفاده از کلید مکانیکی از دسترسی‌های مختلفی مثل کارت مغناطیسی، رمز، اثر انگشت و… باستفاده می‌کنند.

قفل دیجیتال چیست

انواع قفل هوشمند به دلیل تکنولوژی به‌کاررفته در آنها از نظر ایمنی بسیار پیشرفته هستند و به‌راحتی نمی‌توان اقدام به بازکردن، شکستن یا هک‌کردن آنها کرد. قفل‌های هوشمند به دلیل قابلیت‌ها و تکنولوژی پیشرفته آنها، برای فضاها و مکان‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این قفل‌ها توسط برندهای مختلفی در ایران و خارج از کشور تولید می‌شوند که هر کدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. در ادامه به مقایسه قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی می‌پردازیم.

محبوب‌ترین برندهای قفل دیجیتال ایرانی و خارجی کدام است؟

موضوعات مختلفی نظیر تحریم، واردات غیرقانونی، کمبود قطعات، قیمت بالا و نبود نمایندگی باعث شده تا محبوب‌ترین برند قفل دیجیتال در ایران و خارج از کشور بسیار متفاوت باشد. اما به‌صورت کلی برندهایی نظیر سامسونگ(SAMSUNG)، قفل دیجیتال کاداس(Kadas)، گیت من(GATEMAN) و یونی تاچ(UNITOUCH) جزو برندهای معروف خارجی و برند آداک(Adak) نیز جزو تولیدکنندگان باسابقه و قابل‌اطمینان ایرانی به‌حساب می‌آیند.

محبوب‌ترین برندهای قفل دیجیتال ایرانی و خارجی

قفل‌های دیجیتال ایرانی و خارجی دارای چه مزایا و قابلیت‌هایی هستند؟

به‌طورکلی محصولات خارجی و ایرانی، ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، اما به‌هرحال هرکدام از آنها دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند که می‌تواند در انتخاب دستگیره دیجیتال ایرانی یا خارجی تأثیر بگذارد.

نقاط قوت قفل‌های دیجیتالی خارجی چیست؟

این قفل‌ها از نظر تنوع دسترسی و دقت در شناسایی برتری دارند. اکثر برندهای خارجی از تکنولوژی‌هایی نظیر اثر انگشت، اسکن قرنیه یا چهره و… برای تشخیص هویت افراد استفاده می‌کنند. بهره‌مند بودن از این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا ایمنی قفل به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند و مراحل فعالیت قفل با کم‌ترین میزان خطا طی شود.

البته این برتری به همین‌جا ختم نمی‌شود، زیرا پیشرفته‌شدن تولیدات و رقابت شدید باعث شده تا بسیاری از برندها همین قابلیت‌ها را نیز گسترش داده و امکانات ویژه‌ای را برای آنها در نظر بگیرند.

نقاط قوت قفل های دیجیتالی خارجی

مزیت رقابتی قفل دیجیتال ایرانی چیست؟

با استقبال مردم از قفل‌های هوشمند، شرکت‌های ایرانی زیادی نیز دست به تولید این محصولات زده‌اند. برخی از تولیدکنندگان ایرانی نظیر قفل دیجیتال آداک در زمینه تولید قفل هوشمند عملکرد خوبی داشته است و محصولات آنها در کنار تولید محصولات باکیفیت بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند.

قابلیت‌های کافی، سازگاری با ساختمان‌ها و درب‌های ایرانی، مطابق بودن کیفیت با استانداردهای بین‌المللی، ضمانت، داشتن نمایندگی و خدمات پس از فروش، استفاده از تکنولوژی‌های روز و البته قیمت مناسب جزو ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مزیت‌های رقابتی محصولات ایرانی به‌حساب می‌آیند.

بهترین برند قفل هوشمند در ایران

بیشتر بدانید : بهترین قفل هوشمند

مقایسه و چالش انتخاب بین قفل‌های هوشمند داخلی و خارجی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا با جزئیات بیشتری دستگیره هوشمند ایرانی را با محصولات مشابه خارجی مقایسه کنیم و به بررسی ویژگی‌های آنها بپردازیم.

بررسی و مقایسه قفل دیجیتال ایرانی و خارجی از نظر ظاهری

به‌راحتی می‌توان گفت که برندهای ایرانی و خارجی از نظر طراحی و ظاهر تفاوت چندانی با هم ندارند. اکثر مدل‌های موجود در بازار از الگوهای استاندارد بهره می‌برند که همین امر باعث شباهت زیاد بین محصولات خارجی و داخلی شده است. قفل هوشمند ایرانی از نظر ظاهر به‌سادگی قابل‌شناسایی نیست و از همین رو رقابت تنگاتنگی را با تولیدکنندگان و برندهای خارجی دارد. استاندارد بودن طراحی ظاهر در هر دو نوع برند، استفاده از آنها را در مکان‌های مختلف آسان کرده و باعث شده تا کاربردشان به یک اندازه باشد.

انتخاب بین قفل های هوشمند داخلی و خارجی

باتوجه‌به تمام نکات اشاره شده در این بخش می‌توان گفت طراحی و ظاهر برنده خاصی ندارند و هر دو نوع محصول دارای جایگاه خوب و قابل‌توجهی هستند.

در هنگام خرید قفل دیجیتال کدام موارد اهمیت بیشتری دارند؟

انتخاب قفل یا دستگیره دیجیتال ایرانی یا خارجی هیچ تفاوتی با هم ندارند. مسئله مهم دارابودن ویژگی کافی و برطرف‌شدن نیازهای شخصی هر فرد است. اگر بخواهیم بر اساس میانگین خرید افراد، مهم‌ترین و محبوب‌ترین ویژگی‌های دستگیره دیجیتال را معرفی کنیم، تنها به چند مورد خلاصه می‌شوند.

طبق تجربه و آمار به‌دست‌آمده، پراهمیت‌ترین قابلیت قفل‌های دیجیتال عبارت‌اند از:

  • قابلیت قفل کودک
  • دارابودن ضمانت و خدمات پس از فروش
  • امکان کنترل از راه دور
  • داشتن ویژگی تشخیص چهره و اثر انگشت
  • باکیفیت بودن
  • دارابودن هشدار سرقت
  • پشتیبانی از دسترسی‌های مختلف (رمز، کارت مغناطیسی، اثر انگشت و…)
نکات مهم هنگام خرید قفل دیجیتال

سخن پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی و مزایا انواع دستگیره دیجیتال آشنا کنیم و در انتخاب قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی راهنمای شما باشیم. همان‌طور که در طول این مقاله بارها به آن اشاره شد، امروزه همه قفل‌های هوشمند ایرانی و خارجی از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برند و دارای قابلیت‌های پیشرفته و متنوعی هستند.

هرکدام از این برندها به نوبه خود می‌کوشند تا باتکیه‌بر مزیت‌های رقابتی خود عملکرد خوبی داشته باشند و مصرف‌کنندگان را راضی نگه دارند. اما با وجود چنین مواردی نیز انتخاب نهایی به خود فرد و نیاز او بستگی دارد، زیرا خواسته و انتظارات افراد در هنگام خرید قفل هوشمند با هم متفاوت است.

برندهای خارجی به دلیل تجربه بیشتر و پیشتاز بودن در تولید انواع قفل دیجیتال جایگاه برتری را در بازار به خود اختصاص داده‌اند. اما در سال‌های اخیر برندهای ایرانی نیز توانسته‌اند با تولید محصولات باکیفیت، زیبا، کاربردی و مقرون‌به‌صرفه سهم زیادی از فروش برندهای خارجی را به دست بیاورند و به‌خوبی خود را اثبات کنند.

بنابراین، فرقی نمی‌کند که انتخاب نهایی شما قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی باشد. تنها کافی است تا با تحقیق در مورد ویژگی‌های قفل و توجه‌کردن به نیازها و انتظارات شما، قفل هوشمند برتر خود را انتخاب کنید. در پایان خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را در مورد قفل‌های دیجیتال با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته