مزایای هوشمند سازی ویلا

دسته : هوشمندسازی
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

در دنیای پیشرفته امروز یکی از موثر‌ترین تکنولوژی‌های جدید که سطح بسیار بالایی از امنیت را فراهم می‌کند، سیستم هوشمند‌سازی ساختمان‌ها است. در این میان هوشمند سازی ویلا از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر مکان‌ها نیز برخوردار است. با هوشمند سازی ویلا شما می‌توانید درحالی که کیلومتر‌ها از ویلای خود فاصله دارید، آن را مدیریت کرده و امنیت آن را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی بیشتر با سیستم هوشمند‌سازی، از مزایای آن باخبر شوید.

ویلای هوشمند چیست؟

در ابتدا شاید به این فکر کنید که هوشمند‌ سازی ویلا دقیقا همانند یک واحد مسکونی انجام می‌شود اما در عمل دارای تفاوت‌ها و راهکار‌های بسیار زیادی است که موجب می‌شود تا بتوانید به صورت اختصاصی ویلا یا باغ‌های خود را مدیریت کنید. در این سیستم یکی از مهم‌ترین مواردی که در نظر گرفته شده است، عدم حضور دائمی افراد در ویلا است. در نتیجه سیستم مدیریت هوشمند برای ویلا این امکان را به شما می‌دهد تا از راه دور و از طریق موبایل یا تبلت خود بخش‌های مختلف ویلا را بررسی و کنترل نمایید.

همچنین از دیگر موارد قابل بررسی توسط این سیستم هوشمند می‌توان به کنترل سیستم روشنایی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، درب و پنجره‌ها، موتورخانه، دوربین‌های امنیتی و… اشاره کرد. در این راستا مدیریت و کنترل تمامی فضاهای موجود در پروژه هوشمند‌سازی، توسط یک سیستم جامع و یکپارچه فراهم می‌شود تا افراد بتوانند از طریق wifi، کنترل کامل ویلای هوشمند خود را بر عهده داشته باشند.

هوشمند سازی ویلا از چه بخش‌های تشکیل می‌شود؟

هوشمند‌ سازی فضای داخلی ویلا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر واحد مسکونی، فضای داخلی آن است که شامل پذیرایی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… می‌شود. در این راستا می‌توان از تجهیزات هوشمند‌سازی شامل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، کرکره‌ها، سیستم تهویه و غیره برای کنترل و مدیریت هر چه بیشتر این فضا بهره‌مند شد.

علاوه بر تمامی این موارد نیز سیستم کنترل از راه دور دما، یکی از جذاب‌ترین امکانات مربوط به هوشمند‌سازی است که به شما کمک می‌کند تا زمان‌هایی که در ویلا حضور ندارید و یا قبل از ورود به ویلا بتوانید از راه دور دمای محیط را تنظیم کرده تا در هنگام ورود، شرایط مطلوب را مهیا کنید.

هوشمند‌سازی درب ورودی ویلا

درب ورودی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ویلا محسوب می‌شود که در هنگام نصب سیستم هوشمند‌سازی یا MBS، مورد توجه بسیاری از صاحبان ویلا‌ها قرار می‌گیرد. به همین منظور صاحبان ویلا می‌توانند با استفاده از دستگیره الکترونیکی، هنگامی که درب ورودی بدون اطلاع باز و یا بسته شد با دریافت یک اعلان در گوشی هوشمند خود از آن باخبر شده و در نتیجه از راه دور عبور و مرور ویلا را به طور کامل بر‌عهده داشته باشند.

استفاده از دستگیره‌های دیجیتال این امکان را برای صاحب خانه فراهم می‌کند تا در مواقعی که در ویلا حضور ندارد نیز به راحتی درب ویلا را برای افراد مورد نظر باز و یا بسته کند. به عنوان مثال با اضافه نمودن اثر انگشت سرایدار بر روی قفل اثر انگشتی امکان ورود و خروج را میسر نمایند و یا به عنوان مثال با ست نمودن رمز یکبار مصرف بر روی دستگیره دیجیتال رمزی تعمیرکار می‌تواند وارد ویلا شده و خرابی به وجود آمده را تا رسیدن صاحب خانه تعمیر نماید.

هوشمند‌سازی استخر، سونا و جکوزی

از دیگر امکاناتی که هوشمند‌سازی در اختیار صاحبان ویلا قرار می‌دهد، امکان بهره‌مند شدن از استخر و جکوزی هوشمند است. به همین منظور صاحبان ملک می‌توانند از هر کجای دنیا که هستند کنترل آن‌ها را برعهده داشته و به بررسی وضعیت استخر و یا جکوزی ویلای خود بپردازند.

از دیگر امکاناتی که با استفاده از این سیستم هوشمند در اختیار صاحبان ویلا قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تهویه هوای سونا یا جکوزی
  • تنظیم و مدیریت پمپ تصویه
  • مدیریت دمای استخر و تنظیم سیستم گرمایشی یا سرمایشی آن
  • تنظیم نور محیط و سیستم روشنایی استخر
  • بررسی و مدیریت سیستم گرمایشی سونا
  • و غیره.

به همین منظور افراد می‌توانند تنها با لمس چند گزینه بر روی تلفن همراه هوشمند، تمامی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده و از عملکرد درست آن‌ها مطمئن شوند.

سخن پایانی
در پایان هوشمند‌سازی ویلاهای مدرن هر روزه در حال پیشرفت و گسترش است. به همین منظور شما نیز می‌توانید با بهره‌مند شدن از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های هوشمند‌سازی ضمن افزایش آسایش و راحتی، سطح بالایی از امنیت را برای ویلا به وجود آورید.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته