عوامل موثر بر قیمت قفل دیجیتال و هوشمند

به طور حتم استفاده از قفل هوشمند در مقایسه با قفل‌های مکانیکی یکی از بهترین روش‌های ورود به منزل می‌باشد. در حال حاضر علاقه و توجه افراد به قفل بدون کلید در حال افزایش است. زیرا قفل‌های الکترونیکی با امکانات شگفت‌انگیز خود موجب ایجاد یک فضای لوکس و خاص می‌شوند. البته مهمترین ویژگی قفل‌های دیجیتال که موجب تمایز آن‌ها از قفل‌های قدیمی می‌شود، امنیت است.

خرید قفل الکترونیکی برای درب ورودی منازل و ساختمان‌ها یک تصمیم عاقلانه و هوشمندانه است. قیمت قفل‌ دیجیتال طبیعتاً از قفل‌های سنتی که با کلید باز می‌شوند بیشتر است؛ اما با یک بررسی ساده می‌توان دریافت که این قیمت در برابر ویژگی و امکاناتی که این قفل در اختیار ما قرار می‌دهد، کاملاٌ اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است.

هدف از این مقاله در اختیار قرار دادن اطلاعات و بررسی عوامل موثر بر قیمت قفل هوشمند است؛ اگر تصمیم خرید قفل دیجیتال را دارید، این مقاله را از دست ندهید!

قفل دیجیتال چیست؟

قفل هوشمند با قابلیت روش‌های گوناگون بازگشایی درب جایگزین کلید‌های مکانیکی شده‌اند. این قفل‌ها در انواع متنوعی به شکل رمزی، کارتی، اثر انگشتی، بیومتریک و… در بازار عرضه می‌شوند. از مهمترین ویژگی آن‌ها می‌توانیم به کنترل ورود و خروج و همچین کاربردی آسان اشاره کنیم. قفل‌های دیجیتال به دلیل قابلیت اتصال به تلفن‌همراه و برطرف کردن مشکلات امنیتی یکی از تجهیزات هوشمندسازی منازل بشمار می‌روند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد و انواع قفل‌های هوشمند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “قفل دیجیتال چیست” را در وبلاگ هوک مطالعه کنید.

عوامل و فاکتورهای تعیین کننده قیمت قفل دیجیتال

سیستم و تکنولوژی‌های بکار رفته در ساخت قفل دیجیتال بسیار پیشرفته هستند. به همین خاطر عوامل متعددی بر قیمت قفل دیجیتال تاثیر‌گذار‌اند.

اجزای قفل دیجیتال اصلی‌ترین بخش موثر بر قیمت قفل‌های هوشمند هستند. البته نباید ویژگی و امکاناتی که این قفل‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند را نادیده گرفت. در ادامه به بخشی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت دستگیره هوشمند خواهیم پرداخت.

جنس بدنه و کیفیت ساخت قفل

قفل‌های هوشمند با ویژگی امنیت بالا مشهور هستند. به همین علت باید از بدنه‌ای مستحکم و مقاوم برخوردار باشند. جنس بدنه این قفل‌ها به دو شکل فولاد ضد‌زنگ و پلاستیک فشرده است.

فولاد ضد‌زنگ بهترین متریال بکار رفته در ساخت قفل دیجیتال است. زیرا اگر از آهن معمولی استفاده شود، قفل به سرعت زنگ می‌زند و به مرور زمان دچار خوردگی می‌شود، به طوری که شما نمی‌توانید از آن در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف استفاده کنید.

سیلندر قفل هوشمند

مغزی قفل دیجیتال که اغلب افراد آن را با نام سیلندر می‌شناسند، مهمترین بخش اجزای قفل هوشمند است. فرایند باز و بسته کردن قفل برعهده مغزی است و در سطح ایمنی آن موثر است. به همین خاطر کیفیت سیلندر بسیار مهم است. زیرا اگر در ساخت قفل دیجیتال از مغزی‌هایی با کیفیت پایین استفاده شود، سارقین می‌توانند به راحتی و با چند ضربه آن را بشکنند و وارد منزل شوند.

تعداد روش های دسترسی به قفل و روش های باز کردن درب

خوشبختانه قفل‌های هوشمند برخلاف قفل‌های سنتی برای باز کردن درب روش های متعددی را جایگزین کلید‌های مکانیکی کرده‌اند. قیمت قفل‌های دیجیتال با توجه به روش‌های دسترسی مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند متغیر است. موارد زیر پرطرفدارترین روش‌های بازگشایی درب منزل هستند.

  • بیومتریک: اثر انگشت، چهره، قرنیه چشم و… از جمله مشخصه‌های بیومتریک است که برای هر فردی منحصر‌به‌فرد و مختص به خودش است. این روش‌ها باعث شده تا امنیت مکان‌های مسکونی و اداری به طور شگفت‌انگیزی بالا رود. قفل اثر انگشتی پرکاربردترین و محبوب‌ترین قفل هوشمند بیومتریک است. مسلماً قیمت قفل درب اثر انگشتی در مقایسه با قفل‌هایی که از طریق رمز باز می‌شوند، بالاتر است.
  • کارت: روش بازگشایی در قفل الکترونیکی کمدی معمولاً به صورت کارت یا دستبند است. این قفل‌ها با هدف در امان بودن لوازم شخصی افراد در مکان‌های پر رفت‌و‌آمد استفاده می‌شوند. البته برخی از قفل‌های دیجیتال کمدی از روش‌های دیگری مانند رمز عبور و یا مشخصه‌های بیومتریک نیز استفاده می‌کنند؛ که این امکانات در قیمت قفل کمدی بی‌تاثیر نیستند!

امکان اتصال به قفل هوشمند

اغلب قفل‌های دیجیتال توانایی اتصال به وای‌فای و بلوتوث را دارند. استفاده از وای‌فای و بلوتوث راهکار خوبی برای باز نمودن قفل دیجیتال محسوب می‌شود. با این قابلیت قفل دیجیتال دیگر هیچ نگرانی بابت گم کردن کلید و فراموشی قفل کردن درب منزل نداشته باشید. قفل‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید از هر جایی که قرار دارید قفل را باز یا بسته نمایید.

چرا باید قفل هوشمند را جایگزین قفل های قدیمی کنیم؟

قفل دیجیتال سبب تحولی عظیم در صنعت قفل شده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که اساساً چرا استفاده از قفل دیجیتال برای منزل و ساختمان های اداری اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قفل‌های هوشمند به دلیل سیستم‌های امنیتی پیشرفته و روش‌های بازگشایی مطمئن‌تر، امنیت بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند.

مزایا استفاده از قفل های دیجیتال

حال که با اهمیت تعویض قفل‌های مکانیکی با قفل‌های دیجیتال آشنا شدید، برای شناخت بیشتر بهتر است به مهمترین مزایا استفاده از آن‌ها بپردازیم. مزیت‌های قفل‌های هوشمند عبارت‌اند از:

  • افزایش امنیت و ایمنی
  • قابلیت قفل خودکار
  • دارای چشمی دیجیتال
  • سیستم ضد‌شوک و هشدار
  • مجهز به قفل کودک
  • امکان اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور
  • روش‌های مختلف باز و بسته کردن قفل
  • امکان نصب بر روی انواعی از درب‌ها
  • و…

سخن پایانی

در این مطلب دریافتیم عوامل موثر بر قیمت قفل دیجیتال شامل مواردی همچون طراحی و ظاهر، کشور سازنده، جنس بدنه و کیفیت است. البته لازم به ذکر است که قفل‌های خارجی دلیلی بر بهتر بودن نیستند!  استفاده از اجزای مناسب و با‌کیفیت در ساخت قفل هوشمند سهم بسزایی در قیمت آن دارد. قیمت قفل دیجیتال با توجه به امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهد متفاوت است.

قفل‌های هوشمند انتخابی مناسب هستند تا شما آرامش، راحتی، خاص بودن و امنیت را تنها با خرید یک قفل تجربه کنید.

برای خرید با‌کیفیت ترین قفل دیجیتال با قیمتی مناسب و اقتصادی می‌توانید به سایت هوک (HOCK) مراجعه کنید و یا به صورت 24 ساعته با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته