آشنایی با راه‌های پیشگیری از سرقت منزل

دسته : ترفند های امنیتی
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

سرقت از منزل یکی از جرائمی است که علاوه بر تاثیر بسیار زیاد بر امنیت و اقتصاد شهروندان، با ایجاد ناامنی در آن‌ها باعث صدمات روحی و روانی نیز می‌شود. در این میان با وجود روش‌های زیاد برای حفظ امنیت منزل، هنوز هم برای بسیاری از ما تعجب‌برانگیز است که سارقین چگونه منازل مشخصی را برای سرقت مورد هدف قرار می‌دهند. از آن‌جایی که بیشتر سارقان می‌خواهند ظرف زمان بسیار کم وارد منزل افراد شوند، پس رعایت نکات ایمنی و به‌کارگیری روش‌های هوشمندانه برای مقابله و پیشگیری از سرقت منزل از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن بررسی دلایل سرقت، به نکاتی برای پیشگیری از سرقت منزل بپردازیم.

چه زمانی احتمال سرقت از منزل بیشتر می‌شود؟

در حالت کلی دزدان حرفه‌ای عادات و اشتباهات صاحبان منازل را به دقت زیر‌نظر می‌گیرند تا در نتیجه از بازه‌ی زمانی مناسب برای سرقت از منزل با‌خبر شوند. علاوه بر این نیز مهم‌ترین دلیل سرقت از منزل عدم رعایت نکات ایمنی است که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

  • اطلاع افراد غریبه از برنامه سفر شما
  • ناامن بودن راه‌‌های ورود به ساختمان
  • نداشتن حفاظ مناسب در اطراف منزل
  • فراهم نکردن سیستم‌های ضد‌سرقت مانند قفل‌های هوشمند، قفل رمزی، دزدگیر و…
  • عدم تعویض قفل‌های منزل جدید پس از مستقر شدن در آن
  • راه دادن اشخاص نامطمئن به داخل محیط ساختمان
جلوگیری از سرقت منزل

راهکار‌هایی برای جلوگیری از سرقت منزل

پنهان کردن وسایل باارزش از دید سارقین

نگهداری و قرار دادن هر وسیله ارزشمندی همانند اسکوتر، دوچرخه و یا ماشین چمن‌زنی در محوطه ساختمان و دید‌رس سارقان، یکی از متداول‌ترین دلایل سرقت آن‌ها محسوب می‌شود. در نتیجه وسایل ارزشمند خود را درون گاراژ و یا قسمتی از خانه به دور از دیدرس افراد قرار دهید. همچنین از قرار دادن جعبه وسایل الکتریکی جدیدی که تهیه کرده‌اید همانند تلویزیون و دیگر لوازم جانبی گران قیمت در سطل زباله بیرون خانه خودداری کنید. این کارتن‌ها بیانگر این هستند که شما وسیله‌ای جدید خریده‌اید که سرقت یا فروش آن سود بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

جلوگیری از سرقت منزل با استفاده از قفل‌های هوشمند

یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از سرقت خانه، استفاده از قفل دیجیتال درب منزل است. توجه داشته باشید که قفل های سنتی دارای مشکلات بسیار زیادی همانند شکستن مغزی قفل، امکان گم شدن کلید توسط اعضای خانواده و یا امکان شکستن و راحت باز کردن آن توسط سارقین هستند .

در این راستا فناوری‌های جدید مورد استفاده در قفل‌های هوشمند باعث شده تا در کنار راحتی و زیبایی بیشتر، امنیت بسیار بالایی را برای فضای داخلی منزل به وجود آورند. قفل‌های هوشمند دارای انواع متفاوتی از جمله قفل اثر انگشتی، قفل کارتی و یا قفل رمزی هستند که با استفاده از تکنولوژی بیومتریک (استفاده از ویژگی فیزیکی افراد مانند اثر انگشت، تشخیص چهره و …)، موجب باز و بسته شدن درب و حفظ امنیت کامل منزل می‌شوند. از دیگر مزایای مهم قفل‌های هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عبور و مرور بدون نیاز به دسته کلید در قفل‌های هوشمند مانند قفل رمزی و….
  • دارای امنیت بسیار بالاتر نسبت به قفل‌های ضد سرقت سنتی
  • ظاهر شیک و زیبا قفل‌های هوشمند
  • امکان دسترسی به قفل هوشمند در تمام نقاط دنیا با استفاده از وای‌فای
  • امکان ایجاد رمز یک‌بار مصرف در قفل‌های هوشمند
  • قفل کردن دستگیره هوشمند با استفاده از گوشی همراه
  • قفل خودکار درب ورودی در هنگام فراموشی بستن آن

دوربین‌های امنیتی نصب کنید

دوربین‌های امنیتی یکی دیگر از راه‌های مناسب برای جلوگیری از سرقت منزل محسوب می‌شوند. در این راستا شما می‌توانید با نصب دوربین‌های امنیتی و متصل کردن آن به گوشی همراه خود، از هر مکان و موقعیتی که هستید کنترل و نظارت منزل خود را بر عهده داشته باشید. علاوه بر این نیز می‌توانید به راحتی دوبین‌های امنیتی خود را به قفل هوشمند وصل کرده و از هرگونه عبور و مرور ناخواسته از طریق اعلان بر روی تلفن همراهتان با خبر شوید.

در پایان
پیشگیری از سرقت منزل با استفاده از راهکارهای گفته شده در بالا، به عنوان مهم‌ترین موارد حفظ امنیت خانه و ایجاد آسایش و آرامش در آن محسوب می‌شود. در این راستا به شما خرید قفل هوشمند را پیشنهاد می‌کنیم تا ضمن برخورداری از امنیت بیشتر در خانه‌ی خود، کنترل عبور و مرور را از هر جایی که هستید بر عهده داشته باشید.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته