آشنایی با بهترین قفل درب منزل

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

قفل درب یک وسیله مکانیکی یا الکترونیکی است که با استفاده از جسمی فیزیکی مانند کلید، صفحه کلید، اثرانگشت، کارت RFID و … باز و بسته می‌شود تا امنیت کامل را برای کاربران خود فراهم کند. در این راستا ایمن‌سازی و تقویت درب منزل یا آپارتمان یکی از ضروری‌ترین مواردی است که باید در هر خانه‌ای رعایت شود. به همین منظور امروزه قفل‌های درب از انواع بسیار متفاوتی با طراحی‌های متنوع برخوردار هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با انواع قفل‌ها به معرفی بهترین قفل درب بپردازیم.

تاریخچه قفل درب از گذشته تا کنون

جالب است بدانید که اولین قفل و کلید به جای مانده از دوران باستان مربوط به نمونه‌ای در ویرانه‌های نینوا (پایتخت آشور باستان) است که در کرانه رود دجله و فرات یعنی همان عراق کنونی کشف شده است. در همین راستا چندین نسل بعد نیز از قفل‌هایی موسوم به قفل چوبی مصری استفاده می‌کردند که شامل یک پیچ و مهره و همچنین اتصالات مربوط به درب و کلید نیز بوده است.

تاریخچه قفل درب

در ادامه پس از سال‌ها، اولین قفل‌های فلزی در سال‌های ۸۷۰ تا ۹۰۰ در انگلیس ظاهر شد که به نوعی تحولی در ساخت قفل‌های درب و شیوه‌ی ساخت آن‌ها محسوب می‌شود. سال‌ها بعد از آن نیز رومیان توانستند قفل‌هایی از جنس فلز تولید کنند که با سیستم امنیتی بالای خود به نوعی یکی از بهترین انواع قفل درب چوبی محسوب می‌شدند. به همین منظور مردم روم اشیا با‌ارزش خود را در صندوق‌‌های قفل‌ شده نگه می‌داشتند و کلید‌های آن را با حلقه‌ای زینتی در انگشتان خود قرار می‌دادند که این کار ضمن فراهم کردن امنیت، نشان‌دهنده‌ی ثروتمند بودن آن‌ها بود.

نگاهی به بهترین قفل‌های درب خانه

قفل‌ها در انواع بسیار متفاوتی اعم از قفل دستگیره ساده تا قفل‌های هوشمند وجود دارند که قفل هوشمند خود به تنهایی شامل چندین مدل از قبیل قفل رمزدار درب منزل، قفل اثر انگشتی، قفل کارتی و … است. در موارد زیر به انواع متفاوت آن‌ها و معرفی بهترین قفل در منزل اشاره می‌کنیم.

قفل دستگیره‌دار اهرمی

یکی از نمونه‌های رایج قفل درب‌های چوبی و یا فلزی، قفل‌ اهرمی است که با ظاهری همانند قفل‌های سنتی، با استفاده از کلید باز و بسته می‌شود. این قفل‌ها شامل دستگیره اهرمی هستند که به منظور باز و بسته کردن در استفاده می‌شود. همچنین قفل‌های اهرمی، چفت کلید‌خور هستند که در نتیجه با استفاده از کلید فیزیکی امنیت آن‌ها فراهم شده و قفل می‌شوند. در نهایت این نمونه از قفل‌ها از قدیم تا به امروز مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته‌اند و با طراحی‌های متفاوتی در بازار موجود هستند.

قفل دستگیره‌دار اهرمی

قفل درب گرد

قفل درب گرد از جمله قفل و دستگیره‌های کلاسیک محسوب می‌شود که به ازای استفاده از دستگیره اهرمی در آن، از گویی به شکل توپ برخوردار است. این قفل با طراحی‌ و رنگ‌های متفاوت شامل طلایی، نقره‌ای برنز و… برای انواع درب چوبی در داخل ساختمان و همچنین درب ورودی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که حسی نوستالژیک را برای مصرف کنندگان خود به وجود می‌آورد.

قفل هوشمند درب منازل

بهترین قفل درب ضد سرقت که امروزه از فروش بالایی برخوردار بوده است، قفل‌ هوشمند است که با بهره‌گیری از از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، امنیت کامل را برای شما ایجاد می‌کنند. قفل‌های هوشمند ضمن داشتن طراحی ویژه خود برای باز و بسته کردن درب‌ها، به منظور افزایش امنیت و دسترسی سریع و آسان در خانه، دفتر کار، هتل و … نیز استفاده می‌شوند. علاوه بر این نیز با توجه به مدل انتخابی قفل هوشمند، از قابلیت‌هایی نظیر تایمر قفل خودکار، یادآوری کم شدن باتری، گزارش خرابی احتمالی و… برخوردار هستند.

قفل بدون دستگیره

این نوع قفل که از جدیدترین انوع قفل دیجیتالی به حساب می‌آید، همان قفل دیجیتال بدون دستگیره یا شب بند دیجیتال می‌باشد. قفل شب بند دیجیتال معمولا در کنار قفل درب برای افزایش امنیت درب ورودی نصب می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست در این نوع قفل دستگیره‌ای برای باز و بسته نمودن درب وجود ندارد، در نتیجه از بیومتریک، کارت و یا رمز برای باز نمودن درب استفاده می‌شود.

قفل بدون دستگیره

نکاتی برای خرید بهترین قفل درب ضد سرقت

حال با شناخت بهترین قفل‌های موجود برای درب، ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که کدام نوع از قفل‌ها، مناسب‌تر و ایمن‌تر هستند. به منظور یافتن جواب این سوال باید به جزئیات و نکاتی درباره قفل دقت داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کیفیت ساخت فلز مورد استفاده در قفل: یکی از مهم‌ترین موارد برای ایجاد امنیت در قفل‌ها، کیفیت فلز به کار رفته در آن است. در این راستا معمولا بهترین قفل درب منزل از فلزی ساخته شده که ضمن وزن زیاد خود، مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه داشته باشد مانند آلومینیوم و فولاد. به همین منظور نوع متریال استفاده شده در قفل و وزن قفل‌ها می‌تواند عاملی برای شناخت و انتخاب بهترین قفل درب خانه محسوب شود.

در نهایت توجه داشته باشید که بیشتر قفل‌های هوشمند دارای قفل فیزیکی همراه با رمز‌های تعیین شده و اثر انگشت هستند که در نتیجه امکان باز و بسته کردن درب منزل را توسط چندین روش مطمئن و ایمن برای شما فراهم می‌کنند.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته