انواع قفل ضد سرقت؛ خلاقیتی نوین برای افزایش امنیت خانه

دسته : دانستنی‌ها و راهنمای خرید قفل
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

همیشه در زمان سفر رفتن، دید و بازدید از اقوام یا خروج از محل کار نگران امنیت منزل و دفترمان هستیم. پای پیشرفت فناوری به حوزه صنعت ساختمان‌سازی و حفظ امنیت ساختمان‌ها هم رسیده است. در این زمینه برای افزایش ضریب امنیت ساختمان‌ها و دفاتر و آسوده خاطر کردن شما، متخصصان این حوزه دست به طراحی ابتکاری نوین و خلاقانه در زمینه قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان زده‌اند. آنها با بهره‌گیری از فناوری روز، قفل‌هایی را طراحی کرده‌اند تا با نصب روی درب‌های ضد سرقت و چوبی، دست سارقان را از منزل و محل کار شما کوتاه کنند. در ادامه، به معرفی انواع قفل ضد سرقت خواهیم پرداخت.

انواع قفل درب ضد سرقت؛ ابتکاری فناورانه در عصر جدید

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور درب‌های ضد سرقت ایجاد امنیت برای ساکنین ساختمان پیش از پیش آسان گردید. با وجود این درب‌ها نیاز ساکنین پیش از گذشته به انواع قفل های درب ضد سرقت افزایش یافت. با ورود قفل دیجیتال درب ضد سرقت  که نسل جدیدی از تکنولوژی روز دنیا محسوب می‌شد، امنیت خانه، محل کار پیش از گذشته افزایش یافت.

قفل ضد سرقت درب چوبی

انواع گوناگونی از قفل های درب ضد سرقت مانند قفل مولتی پوینت، قفل منو بلاک، قفل هوکی شکل و قفل آژیردار DESI در بازار موجود است. این قفل‌های ضد سرقت دارای چندین قفل و زبانه هستند و به سبب ساختار آنها، برای منزل و دفتر شما می‌توانند امنیت نسبی را به وجود آورند. برای نمونه، قفل هوکی شکل به راحتی با دیلم شکسته نمی‌شود و قفل آژیردار DESI حساس به ضربه است.

حال در ادامه انواع قفل ضد سرقت را بررسی می‌کنیم که امنیت بالاتری دارند و با اطمینان خاطر بتوانید مناسب‌ترین و بهترین قفل ضد سرقت درب چوبی خود را بخرید.

قفل ضد سرقت درب چوبی کلیدی

همانطور که از نام آن پیداست، این قفل‌ها با استفاده از کلید امکان دسترسی به ساختمان را برای شما فراهم خواهد نمود. در ساختار این قفل‌ها 3 تا 4 زبانه وجود دارد، که هنگام چرخش کلید در قفل این زبانه داخل چارچوب درب چفت خواهند شد و مانع باز شدن درب می‌شوند. کار کرد این قفل‌ها همانند قفل‌های قدیمی می‌باشد اما به دلیل استفاده از زبانه‌هایی از جنس فولاد باز نمودن قفل درب را برای سارقان مشکل نمود.

قفل ضد سرقت درب منزل هوشمند

قفل ضد سرقت درب منزل یا ساختمان‌های اداری و تجاری، ابتکاری مدرن در صنعت ساختمان‌سازی است. قفل در ضد سرقت هوشمند امنیت و آسودگی خاطر را برای شما فراهم می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از قفل درب آپارتمان ضد سرقت امکان کنترل از راه دور به کمک اینترنت و نرم افزار نصب شده روی موبایل است. به عنوان مثال اگر دیگر نگران فراموشی در باب قفل کردن درب ورودی نخواهید داشت. آن هم بخاطر تکنولوژی قفل خودکار موجود در قفل‌های هوشمند است که به محض بسته شدن درب، درب ورودی قفل خواهد شد.

بیشتر بدانید : قفل دیجیتال چیست

قفل ضد سرقت درب منزل هوشمند

از دیگر ویژگی‌های قفل و دستگیره درب ضد سرقت هوشمند روش‌های دسترسی هوشمند به ساختمان است. این روش‌ها شامل بیومتریک، RFID، تشخیص عنبیه و … است که درصد خطا و دزدی از ساختمان را به مقدار قابل توجه‌ای کاهش داده است. در ادامه به معرفی برخی از انواع قفل های درب ضد سرقت هوشمند خواهیم پرداخت.

قفل ضد سرقت درب چوبی کارتی

این قفل عملکرد جالبی دارد. هنگامی‌که کارت به قفل درب نزدیک می‌شود، اطلاعات آن به حافظه قفل ارسال و در آن ذخیره می‌شود. در مرتبه‌های بعد در صورت نزدیکی کارت به قفل کارتی درب ضد سرقت، اطلاعات آن در قفل بررسی می‌شود. در صورت تطابق اطلاعات، اجازه دسترسی به فرد داده می‌شود. از این قفل کارتی در منازل و هتل‌های لوکس بیشتر استفاده می‌شود. مزایای قفل دیجیتال ضد سرقت کارتی شامل آلارم هشدار نفوذ غیر مجاز، کنترل ورود و خروج از راه دور، ایجاد مجوز دسترسی برای افراد خاص، دسترسی بدون کلید به درب ورودی و رمزگذاری اطلاعات کاربر توسط سیستم هوشمند و غیرممکن بودن هک اطلاعات کاربر است.

قفل ضد سرقت درب سکوریت

این قفل‌ها مخصوص درب‌های شیشه سکوریت ساخته می‌شوند و بر روی انواع درب سکوریت قابل نصب هستند. قفل دیجیتال شیشه سکوریت به دلیل اضافه شدن شیشه‌های سکوریت در طراحی داخلی سازمان‌ها، شرکت‌ها و منازل به وجود آمده است تا امنیت بالاتری را برای ساختمان فراهم نمایند. قفل ضد سرقت شیشه سکوریت در انواع کارتی، رمزی و اثر انگشتی تولید می‌شوند که با توجه به نیاز ساختمان قابل سفارش می‌باشند.

قفل ضد سرقت منزل اثر انگشتی

روی انواع قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی صفحه نمایشی وجود دارد، که برای اجازه ورود فرد از او اثر انگشت خواسته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قفل اثر انگشتی درب ضد سرقت می‌توان به کاربری بسیار آسان برای فعالسازی سنسور اثر انگشت و تعبیه الگوریتم ضد سرقت با امنیت بسیار بالا در قفل است. با استفاده از سیستم بیومتریک در این قفل دیگر نگران سارقان نخواهید بود و به راحتی می‌توانید برای مسافرت‌های آتی برنامه ریزی نمایید.

بیشتر بدانید : قفل بیومتریک چیست؟

قفل الکترونیکی درب ضد سرقت اثر انگشتی

دستگیره درب ضد سرقت چیست؟

دستگیره درب ضد سرقت که همان قفل در ضد سرقت با دستگیره می‌باشد، در دو مدل ساده و هوشمند عرضه می‌شود. مدل ساده آن همانطور که گفته شد با یک کلید می‌توانید قفل درب را باز نمایید. اما نصب دستگیره دیجیتال روی درب ضد سرقت، نه تنها فضایی لوکس به ارمغان خواهد آورد بلکه امنیت منزل یا دفتر کار شما افزایش خواهد یافت. استفاده از این دستگیره درب هوشمند بر روی درب ضد سرقت به شدت میزان ایمنی و حفاظت از منزل شما را بالا می‌برد، آن هم به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که این دستگیره‌ها برای ساکنین به همراه خواهند داشت. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به قابلیت ذخیره‌سازی رمز عبورها و اطلاعات کارت‌های عبور متعدد، باز کردن قفل با رمز عبور و کارت و داشتن آژیر هشدار  اشاره نمود.

مزایای قفل ضد سرقت درب آپارتمان

تهیه قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان مزیت‌هایی را برای امنیت خانه و دفتر شما فراهم می‌کند. از جمله مزایای این قفل های دیجیتال داشتن سیستم ضد شوک، سیستم ضد سرقت، سیستم اعلام حریق، قفل امنیتی، قفل کودک، قفل شدن خودکار درب، عدم نیاز به دسته کلید، امکان باز و بسته کردن درب از راه دور و ظاهر زیبا دانست. این مزیت‌ها به شما کمک می‌کند تا با نصب قفل هوشمند روی درب ضد سرقت خود، هیچ سارقی به خانه یا دفتر شما وارد نشود.

بهترین قفل ضد سرقت منزل کدام است؟

بعد از شناخت انواع قفل درب ضد سرقت این سوال پیش خواهد آمد که در نهایت بهترین قفل درب ضد سرقت کدام است؟ در جواب به این سوال باید گفت بهترین قفل ضد سرقت قفلی‌ست که بتواند حداکثر ایمنی و راحتی را برای ساکنین ساختمان به همراه داشته باشد. هرچه قفل درب ضد سرقت ساختار پیچیده‌تری داشته باشد، باز نمودن آن برای سارقان دشوارتر خواهد شد و در نتیجه با کیفیت‌تر و موثرتر خواهد بود.

در کنار تنوع موجود در انواع قفل ضد سرقت، پیدا کردن مدلی با توجه به نیاز و خواسته شما فاکتور مهم در انتخاب قفل درب می‌باشد. امیدواریم با معرفی بهترین‌های قفل در ضد سرقت منازل یا محیط کار، راهنمایی لازم را در اختیار شما برای دست‌یابی به امنیت و راحتی بیشتر گذاشته باشیم. اگر هنوز برای انتخاب با مشکل روبرو هستید همین حالا با کارشناسان هوک برای راهنمایی بیشتر تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

محمد
6 . اردیبهشت . 1400

سلام

وقت بخیر، اگر بخوایم برای اداره یا سازمان قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی تهیه کنیم، آیا امکان ثبت اثر انگشت تعدادی کارمند که می‌خواهیم به اتاق مورد نظر دسترسی داشته باشند وجود داره یا تعداد خاصی امکان پذیر هست؟

    سردبیر هوک
    20 . خرداد . 1400

    سلام وقت شما هم بخیر

    بله در اکثر قفل ضد سرقت امکان ثبت ۱۰۰ اثر انگشت وجود دارد، البته اصولا قفل‌ها علاوه بر اثر انگشت، امکان ثبت رمز و کارت رو نیز برای شما فراهم می‌کنند، که می‌توانید تا ۱۰۰ رمز و ۱۰ کارت نیز برای همون قفل دسترسی صادر کنید.

    البته این دسترسی‌ها بستگی به قفل انتخابی شما دارد. که کدوم تکنولوژی‌های انتخابی رو داشته باشه.

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته