انواع قفل درب چوبی، از گذشته تاکنون

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

قسمت‌های مختلف ساختمان از اتاق خواب، پذیرایی، حمام و … به قفل درب نیاز دارند، قفل درب یکی از اساسی‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌های خانه، مغازه و … می‌باشد، که ساختمان شما را امن نگه می‌دارد. اگر بخواهیم به تاریخچه قفل درب بپردازیم، اولین قفل‌های ساخته شده توسط بشر به 400 سال پیش دوران مصر باستان باز خواهد گشت، که این قفل‌ها از چوب ساخته شده و کارکرد بسیار ساده‌ای را دارا بودند. با گذشت زمان قفل‌ها پیچیده‌تر و کارکردهای متفاوتی را برای امنیت ساختمان ارائه می‌دهند.
با شناخت انواع متنوع قفل و دستگیره قابل نصب بر روی درب‌های چوبی می‌توانید، انتخاب راحت‌تر و مناسب‌تری داشته باشید. بنابراین در ادامه به معرفی انواع دستگیره درب چوبی به همراه کارایی آن خواهیم پرداخت.

معرفی انواع قفل و دستگیره درب چوبی

قفل درب چوبی به قفل‌هایی گفته می‌شود که قابل نصب بروی انواع درب ساخته شده از جنس چوب می‌باشد.  تفاوت این قفل‌ها در مکانیسم‌های قفل می‌باشد، که قضاوت در مورد خوب و بد یا بی تفاوت بودن آن بسیار دشوار است، در نهایت آنچه شما نیاز دارید ترکیبی از مکانیزم‌ها و تکنولوژی‌ها در یک قفل است، که امکان ورود و خروج راحت از ملک را فراهم نماید، همچنین در شب یا اگر در خانه نیستید، امنیت بیشتری را برای شما فراهم کند. قفل و دستگیره درب چوبی دارای 3 نوع قفل مکانیکی، قفل ضد سرقت، قفل درب چوبی هوشمند می‌باشد. که با توجه به امکانات و فناوری‌های متنوع دسترسی به ساختمان، قفل هوشمند از امنیت بیشتری برخوردار است.

قفل درب چوبی هوشمند

قفل درب چوبی مکانیکی

این نوع قفل و دستگیره درب چوبی یک نوع وسیله مکانیکی امن می‌باشد، که قادر است درب را بسته نگه داشته تا وقتی که مکانیزم رهاسازی فعال شود. قفل‌های مکانیکی نسبت به سایر قفل‌ها بسیار ازران قیمت بوده و برای مصارف معمولی فوق العاده عالی می‌باشند. اگر ابزار مورد نیاز را دارید و کمی هم دست به آچار می‌باشید، می‌توانید خودتان به راحتی یک قفل مکانیکی (همان قفل‌های سنتی کلیدخور) را بر روی درب چوبی خویش نصب نمائید.

قفل کلیدی مکانیکی:

این نوع قفل ها برای درب‌های داخلی همچون درب اتاق مناسب می‌باشند، که بروی انواع درب چوبی و فلزی قابل نصب و استفاده می‌باشد، ولی از قبل باید محل قرارگیری قفل را تنظیم و درست کنید. همچنین حتما موقع خرید به گارانتی موجود در جعبه قفل دقت نمایید.

قفل درب چوبی مکانیکی کلیدی

قفل سوئیچی:

قفل‌های سوئیچی نوع دیگری از قفل‌ها می‌باشد& که هم اکنون بر روی درب‌های ساختمان‌ها نصب می‌باشند، در ساختار این قفل‌ها از سیلندر یا همان مغزی استفاده شده است، که توجه به آن در هنگام خرید بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این نوع قفل‌ها نیز قابل نصب بر انواع درب چوبی ورودی آپارتمان یا ساختمان می‌باشد.

قفل ضد سرقت درب چوبی

قفل درب چوبی ضد سرقت با کیفیت بیشتر و امنیت بالاتر برای نصب بر روی انواع درب اعم از چوبی، آهنی و ضد سرقت ساخته شده‌اند، که جزو یکی از بهترین قفل‌های درب چوبی با قیمت مناسب‌تر شناخته می‌شوند. قفل ضد سرقت درب چوبی دارای چند زبانه می‌باشند، که هنگام قفل کردن درب در چارچوب چفت می‌شوند و مانع باز شدن درب می‌شوند اما قفل‌های معمولی تنها از یک زبانه ساخته شده است، که باز کردن آن به مراتب ساده‌تر از یک قفل ضد سرقت می‌باشد.

قفل ضد سرقت درب چوبی

دستگیره و قفل درب چوبی دیجیتال

یکی دیگر از انواع قفل درب چوبی با دستگیره که امروزه مورد استقبال طراحان داخلی قرار گرفته است، قفل درب چوبی هوشمند می‌باشد، که این قفل‌ها با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا اجازه دسترسی به ساختمان را برای افراد فراهم می‌نماید. دستگیره درب چوبی دیجیتال کارکردی بدون استفاده از کلید برای ورود به مکان‌های تجاری، خانه‌ها و ادارت را برای افراد فراهم می‌کنند.

درهای چوبی برای دوستداران زیبایی‌های طبیعی و کلاسیک از انواع رگه‌های چوبی تهیه می‌شوند. قفل اثر انگشت درب چوبی توسط بسیاری از تولیدکنندگان تولید می‌شود. نصب این قفل‌ها برای درب چوبی با قفل مکانیکی تفاوتی ندارد و حداقل ضخامت 38 میلی متر، حداقل عرض 95 میلی متر است. اما با این حال در هنگام نصب قفل دیجیتال روی درب چوبی، باید همیشه به مشخصات دستگیره دیجیتال درب ورودی توجه نمایید، تا با درب ورودی شما هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.

قفل درب چوبی دیجیتالی

دستگیره درب چوبی دیجیتال با وجود رنگ بندی متفاوت و جلـوه خاصی که دارد نسبت به سایر دستگیره ها زیباتر به نظر می رسند، زیرا درب‌های چوبی بیشتر به رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره ساخته می‌شوند و قطعا استفاده از یک قفل درب چوبی دیجیتال با رنگ‌های متفاوت بایی زیادی را به وجود بیاورد. این دستگیره‌ها با توجه ظاهر و زیبایی درب و محل نصب دستگیره انتخاب می‌شود که دارای مدل‌های متنوع می‌باشند.

فناوری جدید قفل ریموت دار درب چوبی

قفل درب چوبی ریموت‌دار در اکثر اداره‌جات و مکان‌های تجاری همچون طلا فروش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تا نه تنها بر رفت و آمد افراد کنترل بهتری داشته باشند، بلکه راحتی بیشتری فراهم نمایند. با استفاده از این فناوری و اضافه نمودن آن به قفل دیجیتالی درب مورد نظر قبل از رسیدن به درب قفل را باز نمایید.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته