بهترین قفل اتاق کلوزت روم کدام است؟ +بررسی مزایا و ویژگی‌های آن

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

شاید شما هم فکر کنید که مانند قدیم تنها کاربرد قفل در یک ساختمان مربوط به درب‌های ورودی ساختمان است. اما باید به‌شما بگوییم که امروزه کاربرد قفل‌ها بسیار وسیع و متفاوت شده است؛ به‌طوری‌که قفل‌هایی مانند قفل دیجیتال اتاق کلوزت ساخته می‌شوند تا افراد بتوانند اتاقی اختصاصی با کاربردی متفاوت برای خود داشته باشند. اگر با کاربرد این قفل‌ها، مزایای استفاده از آن‌ها و ویژگی‌هایی که انواع قفل اتاق کلوزت دارند آشنا نیستید، تا انتهای این مقاله از هوک همراه ما باشید.

کلوزت روم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کلوزت روم همان اتاق رختکن یا اتاق مخصوص به نگهداری و تعویض لباس است که بسیار مجهز بوده و امکانات مناسبی برای تعویض و نگهداری لباس و همچنین قرار دادن کیف و کفش، جواهرات و اکسسوری دارد. این تجهیزات شامل کمد و کشوی لباس، قفسه‌های متعدد، رگال‌هایی در اندازه‌های مختلف، فضای مورد نیاز برای نگهداری کیف و کفش، آینه‌های قدی برای پرو، مبل یا پاف برای سهولت پوشیدن کفش و نورپردازی مناسب می‌باشند.

کلوزت روم چیست

کاربرد اتاق کلوزت

اگر به ماهیت کلوزت روم توجه کنید متوجه می‌شوید که این اتاق در برخی از خانه‌های قدیمی نیز بوده است. اما امروزه با تغییر شیوه ساختمان‌سازی و مدرن شدن زندگی شهری، کاربرد آن‌ها کمی متفاوت شده است. اما هنوز هم داشتن یک اتاق کلوزت برای خانه‌های امروزی مزایای بسیاری دارد و از آن‌ می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد.

  • سازماندهی لباس، کیف و کفش و تفکیک آن‌ها بر اساس معیارهای مختلف مانند رنگ، کاربرد یا مدل
  • داشتن فضایی مناسب و خصوصی برای تعویض و انتخاب لباس
  • ایجاد مکانی مناسب جهت آماده شدن برای مهمانی‌ها و مجالس
  • تعبیه فضایی برای چیدن جواهرات و اکسسوری برای انتخاب راحت‌ آن‌ها

انواع قفل اتاق کلوزت

برای اینکه بتوانید از کاربری اتاق کلوزت بهترین بهره را ببرید، باید علاوه بر طراحی دکوراسیون زیبا، و چیدمان داخلی مناسب و شیک و ساخت کمدها و قفسه‌های زیبا و به‌اندازه، بهترین قفل درب را نیز برای آن انتخاب کنید.

گزینه‌های زیادی از قفل‌های بسیار ساده گرفته تا انواع قفل اتاق کلوزت پیش روی شما است که می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید قفل اتاق کلوزت درنظر گرفته‌اید و کاربردی که اتاق برای شما دارد بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه با قفل‌هایی که برای اتاق کلوزت مناسب هستند بیشتر آشنا می‌شویم.

قفل های مکانیکی درب اتاق کلوزت

همه قفل‌های مکانیکی اعم از قفل‌های ساده و قدیمی و قفل‌های ضدسرقت سیستمی ساده و مکانیکی دارند. این قفل‌ها چه قفل کمد بزرگ باشند و چه قفل درب ورودی ساختمان، می‌توانند با مغزی و یا بدون مغزی باشند. قفل‌هایی که مغزی دارند، امنیت بیشتری برای فضا ایجاد کرده و از استحکام و مقاومت بیشتری نیز برخوردارند. نکته مهم هنگام انتخاب و خرید این قفل‌ها این است که از آنجایی‌که قفل‌های مکانیکی انواع و مدل‌های مختلفی دارند، باید ابتدا به جنس و نوع درب خود دقت کرده و سپس بهترین آن‌ها را از نظر عرض، جنس، کاربرد و مدل انتخاب کنید.

انواع قفل اتاق کلوزت

قفل دیجیتال اتاق کلوزت

قطعا یک اتاق شیک که کاربرد خاصی دارد باید قفلی متفاوت از اتاق‌های دیگر داشته باشد؛ قفلی که بتواند به‌خوبی خاص بودن فضا را نشان داده و باعث امنیت بیشتر اتاق شود. بنابراین برای بسیاری از افراد بهترین قفل برای درب کلوزت روم، قفل‌های دیجیتال است. ساختار انواع قفل دیجیتال اتاق کلوزت از مدار الکترونیکی ساخته شده است. به‌همین دلیل نیز با دادن فرمان‌های مختلف مانند وارد کردن پین کد، اسکن اثر انگشت یا استفاده از کارت ورود، درب باز می‌شود. نوع پیشرفته قفل دیجیتال اتاق کلوزت هوشمند بوده و این قابلیت را دارد که به نرم افزارهای اسمارت هوم متصل شده و از دور قابل کنترل باشد.

برخی از انواع قفل اتاق کلوزت کلید مکانیکی نیز دارند؛ از این کلیدها در صورت بروز مشکل و عدم امکان ورود رمز و اثر انگشت می‌توان برای باز و بسته کردن درب استفاده کرد. با استفاده از این قفل اتاق خواب هوشمند می‌توانید بالاترین سطح ایمنی و امنیت را تجربه کنید. در ادامه برخی دیگر از مزایای قفل دیجیتال اتاق کلوزت را با هم بررسی خواهیم کرد.

مزایای قفل دیجیتال اتاق کلوزت

قفل‌های دیجیتال و فناوری به‌کار برده شده در آن‌ها برای بسیاری از افراد تازگی دارد؛ به‌همین دلیل نیز شناخت روی این قفل‌ها بسیار کم‌تر از قفل‌های مکانیکی است. همین عدم شناخت همراه با قیمت بالاتر آن‌ها باعث می‌شود برخی از افراد خرید قفل هوشمند را ضروری ندانسته و قفل مکانیکی را به قفل دیجیتال اتاق کلوزت ترجیح دهند.

بنابراین برای این‌که بتوانید تصمیم خود را برای خرید بهترین قفل الکترونیکی هوشمند درب اتاق خواب یا اتاق کلوزت نهایی کنید، باید تا حدودی با مزایای این قفل‌ها، امکاناتی که دارند و ویژگی‌های مدل‌های مختلف آن‌ها آشنا شوید.

قفل دیجیتال درب اتاق خواب

در ادامه به‌اختصار مزایا و ویژگی‌های انواع قفل دیجیتال اتاق کلوزت را شرح خواهیم داد.

  • بدنه قفل دیجیتال اتاق کلوزت از بدنه قفل‌های مکانیکی مستحکم‌تر و مقاوم‌تر است؛ چراکه این قفل‌ها برای این ساخته شده‌اند که از ورود افراد غریبه جلوگیری کنند.
  • اگر شما به اتاقی با سطح بالای امنیت نیاز دارید، باید از قفل دیجیتال اتاق کلوزت استفاده کنید؛ چراکه امروزه باز کردن قفل های مکانیکی بسیار راحت شده است.
  • این قفل‌ها سطح امنیت خود را با استفاده از ورود پین کد، استفاده از کارت‌های تراشه‌دار یا اسکن اثر انگشت بالا می‌برند. در برخی از مدل‌ها نیز افراد می‌توانند برای امنیت بیشتر از دو روش به‌طور هم‌زمان استفاده کنند.
  • ماهیت کلوزت روم به‌گونه‌ای است که می‌توان آن‌را از سایر فضاهای خانه جدا کرد. با استفاده از ظرافت و زیبایی قفل دیجیتال اتاق کلوزت می‌توانید این فضا را خاص‌تر کرده و جلوه‌ای شیک‌تر به‌آن ببخشید.
  • برخی از مدل های پیشرفته و هوشمند قفل وای فای دار، بلوتوث و نرم افزارهای خانه هوشمند هستند. بنابراین می توانید باز و بسته کردن درب را از خارج از خانه کنترل کنید و در صورت تلاش افراد برای ورود به اتاق، از منظور آن ها باخبر شوید.
  • با فعال کردن سیستم ضدسرقت قفل دیجیتال اتاق کلوزت و با تلاش افراد غریبه برای ورود آلارم دستگاه به‌صدا درمی‌آید.
  • با استفاده از قفل دیجیتال اتاق کلوزت دوربین‌دار می‌توانید ورود و خروج افراد به داخل اتاق را حتی از راه دور کنترل کرده و تاریخچه آن‌ها را نیز ذخیره کنید. همچنین این قفل‌ها قابلیت تشخیص چهره افراد را نیز دارند و می‌توانند از ورود افراد ناشناس جلوگیری کنند.
  • اگر کلوزت روم شما کاربری خاصی دارد، قیمت بالای آن برای شما نسبت به مزایای بالای آن بسیار به‌صرفه است. درواقع با یک‌بار هزینه و خرید قفل دیجیتال اتاق کلوزت هوشمند می‌توانید اتاقی امن و خصوصی داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید و انتخاب قفل دیجیتال اتاق کلوزت

کافی است کمی در سایت‌های اینترنتی جستجو کنید یا سری به فروشگاه‌های مختلف بزنید تا متوجه شوید قفل اتاق کلوزت چه اندازه تنوع طرح و مدل دارد. این تنوع تنها مربوط‌به ظاهر آن‌ها نیست؛ بلکه بسیاری از آن‌ها ازنظر کاربرد و کارایی نیز باهم متفاوت هستند و کیفیت مختلفی نیز دارند.

مجموع این عوامل باعث می‌شود قیمت هرکدام از انواع قفل اتاق خواب هوشمند و دستگیره‌های کلوزت روم نیز متفاوت باشد. همین مساله ممکن است باعث شود انتخاب بهترین و مناسب‌ترین قفل دیجیتال اتاق کلوزت برای خریداران سخت شود.

اتاق خواب هوشمند

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید می‌توانید نکاتی‌که در ادامه می‌گوییم را درنظر داشته باشید.

  • قبل از این‌که شیفته امکانات و زیبایی یکی از این قفل‌ها شوید باید بدانید چه انتظاراتی از یک قفل دارید، قرار است قفل را روی چه مدل دربی نصب کنید و برای اتاق خود چه میزان امنیتی درنظر گرفته‌اید. با توجه به تمامی این‌موارد باید ویژگی‌های قفل‌های مختلف را بررسی کرده و مناسب‌ترین قفل اتاق کلوزت را انتخاب کنید.
  • انواع قفل دیجیتال اتاق کلوزت توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف ایرانی و خارجی ساخته می‌شوند. برای این‌که بهترین و مناسبترین آنها را انتخاب کنید باید اطلاعات کافی در مورد شرکت سازنده آن داشته باشید.
  • برای خرید هرکدام از انواع قفل دیجیتال اتاق کلوزت هوشمند باید به‌سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. این فروشگاه‌ها باید مجموعه‌ای کامل و متنوع از محصولات اصل و باکیفیت داشته باشند و آن‌ها را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت و سالم بودن محصول به‌فروش برسانند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با اهمیت و ضرورت قفل اتاق کلوزت، انواع و مدل‌های مختلف آن‌ها و نکاتی که باید هنگام انتخاب و خریدشان در نظر داشته باشید آشنا کنیم. لطفا اگر تجربه‌ای در این زمینه داشته یا اطلاعاتی دارید که به دیگران در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل قفل کمک می‌کند، تجربیات خود را در انتهای این مقاله با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته