محکم ترین قفل درب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

هیچ شکی نیست که اختراع و استفاده از قفل، یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین اختراعات بشر بوده است. توجه به نیاز تأمین امنیت موضوع جدیدی نیست و این نگرانی همیشه برای بشر وجود داشته که چگونه باید محیط‌های موردنظرش را ایمن نگه دارد. اصلی‌ترین راهکار در واقع استفاده از محکم ترین قفل درب بوده و همچنان هم این راهکار، پیشنهاد اول برای بهبود امنیت است.

باتوجه‌به این که استفاده از قفل‌های طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد، امروزه شاهد انواع بسیار متنوعی از قفل‌ها هستیم. هر یک از این محصولات با نام و برند خاصی شناخته می‌شوند و خوب است بدانید که هر کدام ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب خاص خودشان را دارند که باید در زمان خرید به یاد داشته باشید.

در ادامه متن می‌خواهیم به راهکار اصلی برای رفع دغدغه امنیت، یعنی استفاده از محکم ترین قفل درب بپردازیم، پس توصیه می‌کنیم ما را همراهی کنید.

تاریخچه انواع قفل

هنوز مشخص نیست که اولین قفل در چه تاریخی ساخته شده است، اما به‌طورکلی مورخان این بازه را بین ۴ تا ۶ هزار سال پیش می‌دانند. اولین تمدن‌های شناخته شده و معروفی که از این اختراع استفاده کرده‌اند، یونانی‌ها و مصریان باستان بوده‌اند.

تاریخچه انواع قفل

باید بدانید که قفل‌ها در ابتدا ظاهر و ساختار بسیار متفاوتی داشته‌اند و به‌مرورزمان احساس نیاز به امنیت بیش‌تر باعث ایمن‌تر و البته پیچیده‌تر شدن این تجهیزات شده است. اولین قفل‌ها از جنس چوب و سپس فلز ساخته می‌شدند و کلیدهای خاصی داشتند که چندان شباهتی به کلیدهای امروزی قفل‌های سنتی ندارند.

به‌مرورزمان، قفل‌های پیچیده و پیچیده‌تر شدند و در زمان مصریان باستان برای اولین‌بار قفل‌هایی که در آن‌ها از فلز استفاده شده است و به قفل مصری شهرت داشتند، مورداستفاده قرار گرفتند. این روند هیچ‌گاه متوقف نشده و همچنان هم ادامه دارد و نیاز به امنیت باعث می‌شود که دائماً قفل‌های در حال تحول و پیشرفت باشند. همین موضوع هم باعث شده تا در سال‌های اخیر شاهد معرفی قفل‌های دیجیتال باشیم. امروزه گران‌ترین قفل دیجیتال امنیت بسیار بهترین از قفل‌های مشابه قدیمی به کاربران ارائه می‌دهد و به همین دلیل هم استفاده‌های گسترده‌تری دارد.

بیشتر بدانید : انواع قفل درب آپارتمان

انواع قفل درب ورودی آپارتمان

جالب است بدانید که قفل‌های دیجیتال را امروزه با نام قفل بدون کلید هم می‌شناسند و دلیل این نام‌گذاری این است که برای بازکردنشان کاربر نیاز به استفاده کلید ندارد. در واقع روش‌های دسترسی در این قفل‌ها به طور کل متفاوت هستند و کاربران می‌توانند باتوجه‌به نیاز و بودجه‌ای که دارند، بهترین روش را انتخاب کنند. این روش‌ها شامل استفاده از حسگر اثرانگشت، سنسور تشخیص چهره، کیپد برای ورود رمز یا کد و حتی سنسور تشخیص‌دهنده کارت و تگ RFID باشد.

موضوع مهم اینجاست که متفاوت شدن روش‌های دسترسی در واقع باعث بهبود امنیت این محصولات شده است و همین موضوع هم دلیل اصلی برای رشد و محبوبیت این قفل‌ها خواهد بود.

محکم ترین قفل درب کدام نوع است؟

حالا که با تاریخچه قفل‌ها آشنایی دارید، بیایید بررسی کنیم در دنیای امروز، به چه قفلی، قفل ایمن و محکم گفته می‌شود؟ در واقع در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که قفل باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد که به آن لقب محکم ترین قفل درب داده شود. در ادامه با ما باشید تا چند مورد از این ویژگی‌ها را بررسی کنیم:

1. مقاومت در برابر ضربه

بدون شک یکی از پارامترهای اصلی که نشان می‌دهد، قفل محکم است یا خیر، مقاومتی است که در برابر ضربه خواهد داشت. قفلی امنیت ساختمان شما را تأمین می‌کند که در برابر ضربه اجسام سنگین توسط سارقان مقاومت بسیار بالا نشان دهد و به‌راحتی نشکند. در نتیجه به عنوان بهترین قفل درب منزل نیز شناخته می‌شود.

بهترین قفل درب منزل

2. مقاومت در برابر رطوبت و عوامل محیطی

همان‌طور که می‌دانید قفل‌ها همواره در معرض شرایط نامساعدی قرار دارند. قفل در هر مکانی باشد یا در معرض رطوبت، گردوخاک یا نور آفتاب خواهد بود و به همین دلیل باید در مقابل نفوذ این موارد امنیت کافی را داشته باشد.

3. کیفیت ساخت بالا

زمانی که می‌گوییم کیفیت ساخت بالا منظورمان کیفیت مونتاژ و قرارگیری قطعات در کنار یکدیگر است. در واقع هر چه قطعات بادقت بیش‌تری در کنار هم قرار گرفته باشند، قفل استحکام و دوام بالاتری خواهد داشت. ازاین‌رو است که کیفیت ساخت به طور مستقیم می‌تواند نشانه‌ای باشد برای تشخیص محکم ترین قفل درب که باید به آن توجه کنید.

در نظر داشته باشید که ویژگی‌هایی که در این بخش به آن‌ها پرداختیم موضوعاتی نیستند که بتوانید در هر قفلی شاهدشان باشید. ازاین‌رو مهم است که حتماً به این موضوعات توجه ویژه‌ای در زمان خرید داشته باشید.

جنس قفل‌های الکترونیکی از چیست؟

بسیاری از افراد زمانی که صحبت از محکم ترین قفل درب می‌شود، به خرید قفل الکترونیکی یا دیجیتالی فکر می‌کنند. در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا این باور وجود دارد و در این قفل‌ها از چه مواد اولیه‌ای استفاده شده است که باعث استحکام بالایشان می‌شود.

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که قفل‌های الکترونیکی از جمله جدیدترین انواع قفل‌ها هستند که در یکی دو دهه اخیر رواج پیدا کرده‌اند. با این که زمان معرفی این قفل‌ها چندان دور نیست، اما در همین مدت‌زمان کوتاه بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده تا انواع بسیار زیادی داشته باشند.

محکم ترین قفل درب کدام نوع است؟

در مورد مواد اولیه به‌کاررفته در این قفل‌ها باید بگوییم که از بهترین انواع آلیاژهای موجود در ساختشان استفاده می‌شود. همچنین خوب است بدانید که حتی در برخی از انواع این قفل‌ها، شما شاهد استفاده از یو پی وی سی هم خواهید بود. این ماده که بر پایه نفت است، یکی از مقاوم‌ترین موادی است که در برابر ضربه و حتی شرایط بد آب‌وهوایی استحکام خوبی دارد و این موضوع باعث شده تا در صنعت قفل‌سازی هم بسیار محبوب شود.

البته باید بدانید که بیش‌تر بخش‌های یک قفل دیجیتال از آلیاژ فلزی ساخته می‌شود و یو پی وی سی عمدتاً در بخش‌های بیرونی می‌تواند جایگزین فلز شود. موضوع دیگر این است که کیفیت مونتاژ قطعات در این قفل‌ها به نسبت قفل‌های معمولی بسیار بالاتر است و به همین دلیل دوام بسیار خوبی دارند.

برای آشنایی بیشتر با قفل دیجیتال به مقاله قفل الکترونیکی چیست مراجعه کنید.

به نظر شما محکم ترین قفل درب باید چه ویژگی های دیگری داشته باشد؟

در این مطلب با تاریخچه انواع قفل آشنا شدید و همچنین ویژگی‌های یک قفل خوب و محکم موردبحث قرار گرفتند. به‌این‌ترتیب در زمان خرید می‌دانید که برای امنیت بیش‌تر باید به سراغ محکم ترین قفل درب در بازار بروید.

البته این موضوع را هم به یاد داشته باشید که برای خرید بهتر است به یک فروشگاه معتبر و شناخته شده که تنوع محصولی خوبی داشته باشد مراجعه کنید. همچنین پیش از انتخاب نهایی حتماً اطلاعات کاملی در مورد مواد اولیه مورداستفاده در قفل، برند سازنده‌اش، روش‌های دسترسی آن و موضوعاتی ازاین‌دست، به دست آورید که خرید مطمئنی داشته باشید.

نظرات کاربران

نمایندگی سراسری

نمایندگی سراسری

20 سال خدمات پس از فروش

20 سال خدمات پس از فروش

50 سال فعالیت

50 سال فعالیت

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته